Pič prezentacije su postale sinonim za startape i prikupljanje kapitala poslednjih godina. Ukoliko započinjete novi biznis bilo koje vrste ili planirate pivotiranje ili rast postojećeg biznisa, potrebno je da znate šta je pič prezentacija.

Postoji mnogo pogrešnih tumačenja i zabune kada je reč o tome šta je zapravo pič prezentacija, šta bi trebalo da sadrži, kako se koristi, kao i koji su najbolji poslovni sajtovi za šablone (templates) gde ih možete pronaći kako biste počeli. Ukoliko uspete na napravite dobru pič prezentaciju, ona može biti pravo raketno gorivo za vaše ciljeve.

Jednostavno rečeno, pič prezentacija je skup slajdova organizovanih u prezentaciju. Obično se koristi u cilju olakšavanja i podrške prikupljanju kapitala za startape. Pič prezentacija se koristi da objasnite svoj biznis, njegove jake strane i priliku koju predstavlja za one koji se upuste u saradnju. Pič prezentacija nije razvijeni biznis plan ili detaljni prikaz svega o vašem biznisu i kako tehnologija funkcioniše. To je alat da pojednostavite opis samog biznisa, a ujedno i alat za prodaju.

Pič prezentacije su u prošlosti najčešće bile izrađivane u programu Microsoft PowerPoint. Ipak, postoji mnoštvo novih dostupnih alata. To može obuhvatati nove alate za pravljenje slajdova i prezentacija, kao i softver za modeliranje grafikona i finansijskih pokazatelja. Važno je ne komplikovati. Verovatno ćete biti u situacji da više ljudi sarađuje na kreiranju pič prezentacije, kako onih unutar, tako i izvan vaše organizacije. Potrebno je da budete kadri da jednostavno i efikasno delite svoju pič prezentaciju i višestruke nacrte i verzije sa različitim ljudima. To će obuhvatiti oglašivače, koučeve i potencijalne investitore. Za optimizaciju čitavog procesa možete koristiti Google Drive. Takođe može biti izuzetno korisno da pronađete dokazani šablon za pič prezentaciju i unesete svoje podatke, umesto da pokušavate da izmislite točak.

Iako na kraju možete objaviti svoju pič prezentaciju na različitim onlajn platformama i slati je direktno putem mejla ili drugih direktnih poruka, te prezentovati lično na ekranu, najefikasnije je da je sačuvate onlajn. Na ovaj način možete trenutno omogućavati i onemogućavati pristup po potrebi, dopunjavati svoju pič pretentaciju u realnom vremenu i prilagođavati je za novu publiku, izbegavajući tako probleme sa prevelikim prilozima (attachment) ili gubljenje fajlova na kojima radite.

Vaša pič prezentacija će se stalno razvijati. Ona će vam biti potrebna u svakoj rundi prikupljanja sredstava. Neprestano ćete je dopunjavati tokom rundi, kao i između njih. Čak i kada dođe vreme da prodate svoju kompaniju, koristićete neku varijaciju pič prezentacije.

Nasuprot nekim pogrešnim shvatanjima, nećete se tek tako provući bez pič prezentacije. Niti možete očekivati da vaša pič prezentacija obavi sve za vas. Čak iako imate fantastične odnose sa partnerima i investitorskim kompanijama koje žele da ulažu sredstva, njima će biti potrebna prezentacija da je pokažu svojim partnerima kao sastavni deo njihovog procesa i kao dužna pažnja prema njihovim investitorima. Nasuprot tome, možete imati najbolju prezentaciju na svetu, ali i dalje treba da budete kadri da je verbalno prezentujete, kao i da odgovorite na pitanja investitora.

Zapravo, u današnje vreme pič prezentacija takođe igra značajnu ulogu kao jedan oblik biznis plana i kao alat za regrutaciju ključnih članova tima i savetnika. Koristićete je čak i da komunicirate o svojoj kompaniji sa spoljnim saradnicima.

Razvijati biznis ili brend? 4 ključne razlike koje treba da znate