Marketing sadržajima je poduhvat koji ima više strana, kao takav, pa vođenje uspešne kampanje zahteva dobro promišljen pristup i strateško sprovođenje vašeg plana. Mnogi slojevi čine sastavne delove kada je u pitanju dobra kampanja marketinga sadržajima. Da biste dobili najviše što možete na osnovu svog truda, morate obratiti dužnu pažnju na svaki detalj, tako da budete kadri da vremenom napravite odgovarajuća prilagođavanja.

Uspešna kampanja marketinga sadržajima: Aspekti i proces uspostavljanja

Upravljanje projektima: Napravite nacrt svojih ciljeva

Ima mnogo marketara koji, pre nego što uopšte počnu, pristupaju marketingu sadržajima iz pogrešne perspektive. Čini se da mnogi marketari veruju “ukoliko sve postavite, ljudi će doći”, ali uz toliko obilja i konkurencije onlajn, to jednostavno više nije tako. Ne možete očekivati da ljudi naiđu na vaše sadržaje na sajtu i ostvare smislene odnose sa vašim brendom.

Stoga, najvažniji prvi korak stvaranja izuzetne kampanje je da napravite nacrt vaših poslovnih ciljeva i razmislite o najboljim mogućim načinima kako da ih postignete.

Bilo da vam je stalo do više “sviđanja” na Fejsbuku, pokušavate da dovedete više saobraćaja, ili želite da ostvarite više prodaje, treba da razumete koje vrste sadržaja će biti efektivne u ostvarivanju vaših ciljeva. Nikada ne počinjite sa stvaranjem sadžaja dok nemate sasvim jasnu ideju šta nameravate da postignete sa time i nacrtom kako to da izvedete.

Stvaranje sadržaja radi sadržaja je put u propast. Gubite svoje vreme jer je verovatno da će to videti svega nekoliko ljudi, a još će se manje njih upustiti u angažovanje. Ipak, ukoliko stvarate sadržaj sa svrhom i imate dobro definisane ciljeve koje želite da postignete, daleko je verovatnije da ćete uspeti.

Okupljanje tima iz snova za marketing sadržajima

Biti kadar za implementiranje i razvijanje profesionalne i efektivne strategije marketinga sadržajima je veoma teško izvesti samostalno. Kako biste doprli do različitih kanala društvenih medija koji će pokretati saobraćaj (i najzad napraviti vašu korisničku bazu lojalnu brendu), biće potrebno da okupite tim pisaca, urednika i dizajnera kako biste stvarali najbolji sadržaj koji će vaša nastojanja dovesti na sledeći nivo.

Očigledno je da će budžet kojim raspolažete odrediti veličinu vašeg tima i kvalitet profesionalaca koje ćete biti u mogućnosti da zaposlite kako biste svoju strategiju sadržaja pokrenuli sa početne tačke. Manji budžeti će izvesno biti ograničeni u pogledu vrsta sadržaja koje mogu praviti. Pre nego što krenete da tražite pomoć, zapitajte se koliko vi lično možete pisati tokom datog vremenskog perioda, kao i da li imate postojeći tim stručnjaka i profesionalaca koji će vam biti potrebni da osmislite produktivan način da konzistentno dobijate napravljene sadržaje.

Kvalitet je važniji nego kvantitet, pa ako vaš tim može da napravi svega nekoliko članaka ili blogova u toku meseca, onda je to osnova od koje počinjete. Opet, u zavisnosti od obima vašeg budžeta, želećete da angažujete dodatnu pomoć u oblasti pisanja, tako da možete da stvarate konzistentne sadržaje za vašu publiku. Naravno, moći ćete da pronađete pisanje manjeg kvaliteta po povoljnijim cenama ako koristite sajtove gde brojni ljudi pružaju te usluge (Upwork, Fiverr). Premda možete pronaći pisce koji mogu da rade povoljno (a to može biti dobra strategija za početak), to će zahtevati dodatan rad s vaše strane, kako biste se postarali da je sadržaj koji ovi pisci spoljni saradnici kreiraju u skladu sa vrednostima koje vaša publika traži.

Iskusni pisci i oni koji proizvode druge sadržaje će stajati više novca, ali takođe dodaju dodatni nivo vrednosti poruci koju kreiraju. Čak i veći budžeti i partnerstva vam mogu omogućiti infografike ili stvaranje video sadržaja. Samo ne zaboravite, što je veći stepen kvaliteta koji unosite u vaše sadržaje, vaša publika će biti prijemčivija, a vaša nastojanja marketina sadržajima će biti uspešnija.

Svaki biznis ima sopstvene potrebe i svaki tim koji se bavi marketingom sadržajima se razvija shodno tome. Ipak, jednom kada oformite svoj tim za marketing sadržajima i postavite vaše procese otkrivanja i uređivanja, vaša mašina će postati jako vredan adut za vaš biznis i brend. Izuzetno je važno razumeti da je sastavljanje ovog tima jedna od najvažnijih stvari koja će vam pomoći da se kampanja marketinga sadržajima pokrene sa početne tačke i bićete spremni na duže staze.

Razumevanje vaše publike

Ako je pravljenje nacrta vaših poslovnih ciljeva prvi korak u pravljenju uspešne strategije sadržaja, onda je razumevanje i prilagođavanje vašoj publici veoma važan drugi korak u tom procesu.

Marketing sadržajima je stvar kreiranja deljenih iskustava koja su interesantna, informativna i/ili zabavljaju vaše pratioce. Kako biste kreirali to uzbudljivo iskustvo koje angažuje, treba da znate šta tačno zanima vašu publiku i vrste sadržaja sa kojima su najskloniji da interaguju.

Najbolji način da to uradite jeste da koristite alate i analitiku podataka kako biste identifikovali svoju publiku i stekli jasniju sliku o njihovim preferencama, interesovanjima, onlajn ponašanjima i obrascima kupovine. Nakon što prikupite podatke iz različitih izvora, potrebno je da kritički razmislite o načinima na koje im možete to pružiti.

Na primer, ukoliko ste bloger koji piše o filmovima, možete pisati recenzije o poslednjim filmskim hitovima i reći vašim čitaocima zašto bi trebalo da gledaju ili ne gledaju taj film. Nakon što objavite svoj članak, mogli biste kreirati interesantan grafik ili smešnu sliku koja je relevantna za film i podeliti to na svojoj Fejsbuk stranici, Tviteru, Instagramu i drugim kanalima društvenih medija. Ukoliko je vaša publika istinski zainteresovana za taj film i vaš pogled na njega, onda će biti sklonija da širi vaš sadržaj među svojim mrežama i proširi svest o vašem brendu.

Pravite targetirane sadržaje visokog kvaliteta

Treći i završni korak u razvijanju vaše strategije marketinga sadržajima je samo kreiranje sadržaja i proces deljenja. Tako je, sadržaj je poslenji komadić slagalice i ne bi trebalo da vas brine sve dok nemate svoje ispravno posložene ciljeve i završili ste sa identifikovanjem i proučavanjem vaše ciljne publike. Kako biste došli do uspeha uspomoć marketinga sadržajima, od suštinske je važnosti shvatiti sa kime razgovarate i zašto uopšte stvarate taj sadržaj.

Pristupite marketingu sadžajima na isti način kao što biste pristupili upoznavanju nove osobe – znajte da biste ostvarili pravu povezanost sa drugima, morate nešto vredno staviti na sto. Vaš ultimativni cilj treba da bude da pružite svojoj publici nešto što ih interesuje, zabavlja ih i daje odgovore na njihova pitanja ili rešenja za njihove probleme. Marketing sadržajima treba da bude ukorenjen u široj svrsi i pokretan potrebama vaše ciljne publike.

Odlično mesto za početak je kada se pripremate da stvarate novi sadržaj jeste da potražite i identifikujete vrste sadržaja koje dobro funkcionišu za slične biznise, pogotovo vaše konkurente. Nove tehnologije i internet trendovi se konstatno pojavljuju i evoluiraju, pa vrsta sadržaja koja radi danas možda neće raditi sutra. Takođe je važno obaviti sopstvenu evaluaciju. Detaljno pregledajte vrste sadržaja koje već objavljujete i obratite pažnju na to koji su bili najuspešniji. Sprovođenjem obe ove stvari bi trebalo da imate dobru sliku o vrstama sadržaja koje želite da stvarate i odličan početak na vašem putu do uspeha.

Nakon što ste završili svoje istraživanje i razvili svoje ideje, vreme je da počnete da razmišljate o dizajnu i konačnoj vrsti sadržaja koja vam je potrebna. Da li ćete napraviti video za Jutjub? Da li će objavljivanje bloga biti najbolja opcija? Da li prikupljanje sadržaja drugih ljudi može funkcionisati za vas, ili je neophodno da u potpunosti izađete iz tih okvira i osmislite nešto što nikada do sada nije urađeno?

Postoji mnogo različitih načina da se sadržaj stvara i deli, a može vas preopterećivati ukoliko ste novi u marketingu sadržajima. Ključ je fokusirati se na stvaranje sadržaja za specifični kanal koji je targetiran za vašu specifičnu publiku i ciljeve. Imajte na umu, ipak, da različite vrste sadržaja daju različite rezultate. Na primer, sadržaj zasnovan na tekstu je brzo i lako proizvesti i često dobro funkcioniše na mrežama kao što su LinkedIn i Tviter. Video sadržaj, s druge strane, zahteva mnogo više vremena da se proizvede i teže ga je deliti, pa ipak video često daje najdublje angažovanje i najveći povrat na investicije (ROI). Sve su to stvari o kojima treba da razmislite pre nego što počnete stvaranje i deljenje sadržaja.

Kreiranje sadržaja koji ostvaruje vaše ciljeve

Kreiranje sadržaja koji stvara angažovanje je suštinsko za vaš uspeh i treba da bude najviši prioriet. Treba da težite kreiranju stvari koje će ostvariti vaše poslovne ciljeve koje ste postavili unapred. Kako se pravi kampanja marketinga sadržajima koja postiže upravo to? Kako odgovoriti na pitanje: “O čemu treba da pravim sadržaje?”

Kada je reč o marketingu sadržajima, najefektivnija stvar koju možete da uradite jeste da jednostavno proširite ono što već funkcioniše. U suštini, treba da se oslonite na stvari koje su prethodno bile uspešne za vaš biznis i naglasite ih.

Nakon što ste zauzeli analitički pogled i prošli kroz sadržaje koji su za vas bili uspešni, trebalo bi da imate bolje razumevanje šta će najbolje raditi za vaš brend. Pronalaženje vaše jake strane i držanje za to će vam ne samo olakšati da stvarate sadržaj, već će osigurati da uvek pokazujete najbolje od sebe.

Identifikovanje sadržaja koji daje rezultate

Da biste identifikovali koje vrste sadržaja su najbolje za vas i kako treba da izgleda vaša kampanja marketinga sadržajima, trebalo bi da pregledate analitiku vašeg sajta i potražite koji sadržaji su generisali najviše saobraćaja, lidova, prodaje, ili drugih poželjnih merenja.

Pregledajte teme koje su generisale najviše interesovanja i angažovanja od strane vaše publike i pokušajte da usredsredite vaš dalji trud na stvaranje sličnih stvari. Pravljenje dodatnih sadržaja oko ovih popularnih tema će imati ne samo značajan uticaj na vaše opšte korisničko iskustvo, već će ujedno pružiti i primetno dodatno pojačanje za vaš SEO.

SEO vodič za male biznise