Premier čokolada obogaćuje domaću konditorsku scenu već više od dve decenije. Njihove ručno rađene čokolade, dražeje, bombonjere i drugi čokoladni proizvodi izrađuju se od vrhunske belgijske čokolade i domaćeg voća, orašastih plodova i drugih sirovina.

U razgovoru sa Aleksom Vučićevićem, direktorom prodaje u kompaniji Premier čokolada, donosimo vam priču o jednom od najjedinstvenijih domaćih brendova.

Kako je otpočela Premier priča? Kada ste počeli da izrađujete čokoladu i šta vas je inspirisalo na ovaj korak?

Brend Premier čokolada je nastao 90-ih kada su moji roditelji, puni entuzijazma, ušli u taj svet. Prvo su imali pržionicu i prodavnicu kafe i slatkiša kojih, u to vreme, nije bilo na našem tržištu, već su ih uvozili iz inostranstva. Posao je dobro krenuo, pa su posetili sajam u Parizu gde su kupili opremu za pravljenje čokoladnih dražeja, i tako 1996. počeli da proizvode dražeje sa lešnikom, bademom, suvim grožđem i pirinčem. Imali smo podršku iskusnih tehnologa koji su nekada radili u Soko Štarku, pa smo uz njihovu pomoć postavili osnove proizvodnje.

Ono što Premier čokoladu izdvaja od većine čokolada na domaćem tržištu jeste njen premijum kvalitet koji održavate već godinama. Šta je to ključno za kontinuirano održavanje kvaliteta kada je u pitanju vaš brend?

Ključan je upravo taj kontinuitet u održavanju kvaliteta. Nikada nismo želeli da odstupimo od toga zbog veće zarade ili razlike u ceni, već smo bez kompromisa tražili samo najbolje sirovine, ali i uvek vodili računa i o dizajnu i kvalitetu ambalaže. Dakle, kvalitet pre kvantiteta.

Na koji način birate sirovine koje se koriste za izradu čokolada? Koliko je za vas bitno korišćenje domaćih sirovina u proizvodnji?

Neke sirovine koje koristimo kao što su čokolada ili badem, odnosno kakaovac i badem se ne uzgajaju u Srbiji, pa jednostavno nema „domaćih”, ali sve druge, kao što su lešnik i voće, kupujemo od domaćih proizvođača i uzgajivača. Na taj način želimo da im damo podršku, ali i da možemo svetu predstaviti čokoladu sa najkvalitetnijim srpskim voćem.

Šta smatrate do sada najvećim izazovom, a šta najvećim uspehom Premier brenda?

Izazova je bilo mnogo tokom više od 25 godina od kada postoji naš brend. Od globalnih izazova, prvo su bile teške devedesete godine, zatim svetska ekonomska kriza i na kraju sadašnja Covid-19 situacija. Izazov je naravno i prisustvo sve većeg broja proizvođača čokoladnih proizvoda na malom tržištu, kakvo je srpsko. Međutim, naš veliki uspeh je, pored toga što smo istrajali sve ove godine, i taj da smo godinama edukovali ljude šta je to prava čokolada i da postoji razlika u kvalitetu, da nisu sve čokolade iste. Trebalo je mnogo vremena da prođe, kako bi se prešlo sa industrijskih kakao/šećernih tabli iz doba Jugoslavije, na prave čokolade sa visokim procentom kakao delova.

Osim toga, kada si u nečemu najbolji, svi ostali počinju da te kopiraju u radu. E to je, po mom mišljenju, naš najveći uspeh.

Koliko proizvoda se nalazi u Premier asortimanu? Šta biste izdvojili kao proizvode koje su kupci prepoznali kao posebno interesantne?

Imamo jako širok asortiman, možda i najveći u regionu, sa preko 200 proizvoda. Bombonjera Paleta (sa četiri vrste čokoladnih dražeja) je naš najprodavaniji proizvod, dok bih, kao posebno interesantne, izdvojio Čokoladnu kobasicu kao nešto neobično i Kraljevski krem sa više od 50% lešnika u sebi, kao savršen čokoladni proizvod.

Osim u Premier čokolateriji na Obilićevom vencu 30 i na vašem sajtu, gde je još moguće kupiti Premier čokolade?

Premier proizvode možete naći u zaista velikom broju prodavnica, ne bih mogao da izdvojim neke posebno jer ih ima dosta, pa da nekoga greškom ne zaboravim, uglavnom to su: vinoteke, deli prodavnice, gift shop-ovi, male trgovine, lokalni trgovinski sistemi, ali i u svim najvećim trgovinskim sistemima, čije prodavnice se nalaze u svakom gradu u Srbiji.

Kakva su vaša iskustva kada je u pitanju izvoz na druga tržišta?

Trenutno izvozimo naše proizvode, što kao Premier, što kao private label, u zemlje bivše Jugoslavije, Slovačku, Austriju, Kanadu, Australiju… Teško je pronaći kupce u inostranstvu jer Srbija nije poznata u svetu po čokoladi i čokoladnim proizvodima, ali na nama je da tu svest promenimo.

Gde vidite Premier brend za 5 godina? Da li se nešto novo sprema u Premieru? Da li imate neki zacrtan cilj ka kojem težite i koji nameravate da ostvarite do tada?

Kao i uvek, spremamo nešto novo, u skladu sa trendovima u svetu hrane, a to je zdrava ishrana, bez šećera. Kreirali smo novi brend „Puro” (na italijanskom – čisto, sirovo), koji planiramo da razvijamo narednih godina. Kao prvi „Puro” proizvodi biće raw barovi, odnosno sirove štanglice od urmi, smokvi, kakaoa, bez termičke obrade.

Premier za 5 godina vidim kao ozbiljnog učesnika na tržištu konditorske industrije u Srbiji, što je jedan od ciljeva naše kompanije. Drugi bitan cilj je da nam izvoz uzme veće učešće u ukupnom prometu robe.

Koja čokolada je omiljena ljudima u Srbiji, da li češće kupuju tamnu, belu, mlečnu ili ruby čokoladu?

Mlečna čokolada je u Srbiji (ali i u svetu) ubedljivo na prvom mestu, za njom ide tamna, pa tek onda bela i ruby.

Ipak, ono što je zanimljivo je, da je u našem slučaju, kada govorimo o čokoladnim tablama od 100 g, tamna čokolada prodavanija od mlečnih. Tamna čokolada je i kvalitetniji proizvod jer ima veći procenat kakao delova, a samim tim i manje šećera.

Međuljudska povezanost novog doba: Baš mnogo dobra vest!