Postati ekspert i izvor specifičnih vrsta sadržaja je jedan od najboljih načina da unapredite svoje rangiranje u pretragama uz marketing sadržajima i SEO. Algoritmi za pretraživanje vide sajtove koji imaju višetruke stranice sa detaljno pokrivenim određenim temama kao vrednije jer oni pružaju korisnicima veću šansu da pronađu informacije koje traže.

Pretraživači traže “grupe sadržaja” na veb sajtovima kako bi odredili njihovu relevantnost za specifični upit pretrage. Sajtovi koji imaju mnoštvo kvalitetnog sadržaja fokusiranog na pojedinačnu temu imaju veće šanse da se rangiraju više. Za sajtove koji pokrivaju raznolike teme, važno je organizovati na osnovu tema, glavnih kategorija ili termina, tehnika koja je poznata kao “formiraje silosa” informacija koja pomaže pretraživačima da prepoznaju povezane sadržaje, a možete to lako uraditi u vašoj navigaciji.

Još jedna popularna (i često uspešna) strategija je stvaranje sadržaja vezanog za ključnu reč ili frazu koja je pokazala visok nivo angažovanja na vašem sajtu. Ukoliko znate da određena ključna reč privlači mnogo saobraćaja na vaš sajt, onda treba da fokusirate svoj trud na stvaranje više sadržaja za taj određeni termin. To bi trebalo da vodi do više saobraćaja i monetizacije prilika.

Blogovanje, marketing sadržajima i SEO

Imati blog je neophodno za marketing sadržajima i SEO. Ukoliko želite da vas ozbiljno shvate u prostoru digitalnog marketinga, morate imati blog i navesti vaše posetioce da se vraćaju na vaš sajt po još. Ovo je očigledna istina za onlajn izdavače i blogere, ali mnogi veliki brendovi zapostavljaju svoje blogove ili ih uopšte nemaju.

Prema HubSpot izveštaju iz 2013-te, 79% kompanija koje imaju blog je imalo pozitivan ROI za marketing u poređenju sa svega 20% kompanija bez bloga. Jasno, postoji veliko neslaganje između onih brojeva koji služe kao očigledan indikator za značaj bloga.

Tokom 2014-te, blog brenda je bio na prvoj liniji strategije marketinga sadržajima. To je bila njihova prilagodljiva oblast u kojoj su delili relevantne informacije, pričali svoju priču i pružali pratiocima sjajan brendirani sadržaj. U suštini, blog biznisa je mesto gde počinje put marketinga sadržajima.

Kako suštinska osnova za vaše poduhvate sa merketingom sadržajima, trebalo bi da odvojite vreme koje ćete fokusirati na dizajn i izgled vašeg bloga i postarati se da sav taj postojeći sadržaj bude najvećeg mogućeg kvaliteta. Vaš blog će služiti kao najvažnije mesto za vašu strategiju sadržaja, a kao takav, trebalo bi da pruži neprevaziđeno korisničko iskustvo.

Premda će imati sopstveni blog biti centar vaše strategije marketinga sadržajima, to ne znači da morate da se ograničite na stvaranje i deljenje informacija isključivo na vašem blogu. Zapravo, podjednako je važno pokušati da se doprinese drugim povezanim sajtovima kako biste stavili svoj brend i svoju poruku ispred vaše ciljane publike.

Kada se vaš brend pojavi u neutralnim publikacijama, to će vam pomoći da uspostavite svoju reputaciju kao ekspert za svoju nišu. Kada vaši pratioci i potencijalni kupci prepoznaju vaš brend na drugim sajtovima, to im pomaže da izgrade poverenje i ojačava odnose između vaše kompanije i njih kao kupaca. S druge strane, gostujući blogovi služe kao sjajna prilika da uvedete svoju kompaniju novoj publici i date im novu platformu kako biste nadalje delili svoju priču.

Blogovanje u svrhu marketinga sadržajima

Vođenje sopstvenog bloga zahteva dosta vremena, truda i resursa. Imajući to u vidu, treba da gledate na vaš blog kao na investiciju. Jedan od najboljih načina da osigurate da dobijete povrat na investicije jeste da se fokusirate na optimizaciju svog bloga i marketing sadržajima za potrebe pretraživanja i SEO. Najzad, vaše rangiranje na pretragama će vam pomoći da generišete više organskog saobraćaja, doprete do veće publike i doneste dodatne prihode.

Dakle, koji trikovi će doprineti da pretraživači primete vaše sadržaje? Prvo, treba da provedete dosta vremena sastavljajući naslove za vaše tekstove. Kada je reč o marketingu sadržajima, imati upadljiv naslov je više od pola dobijene bitke. Zapravo, većina kreatora sadržaja troši više vremena razmišljajući o naslovima nego o ostatku teksta – a to je jako važno!

Evo nekoliko smernica koje će vam pomoći da pišete bolje naslove:

1. Budite koncizni

Korisnici interneta žele da budu u mogućnosti da prikupe što je moguće više informacija uz najmanju moguću količinu truda, te u najkraćem mogućem vremenskom intervalu. Štaviše, vaši naslovi treba da budu kratki i jasni. Najčešće naslovi od 8 ili manje reči daju najbolje rezultate.

2. Koristite brojeve

Kada započnete svoj naslov brojem, to čitaocima govori tačno šta mogu da očekuju da će pronaći unutra i uglavnom kao rezultat privlači više pažnje. Naslovi poput “10 stručnih SEO saveta” ili “5 neverovatnih marketing video sadržaja” će prikupiti više klikova i pomoći da vaš sadržaj bude prepoznat od strane pretraživača.

3. Ponudite benefite

Koristite reči koje obećavaju neku vrstu pogodnosti za vaše čitaoce. Na primer, fraza “Kako da” obično dobija sjajan odziv jer brzo naznačava vašim čitaocima da mogu naučiti nešto novo iz vašeg teksta.

4. Optimizujte za pretraživanje

Ovo se možda čini kao očigledno, ali trebalo bi da pokušate da uključite svoju ključnu reč ili frazu u svoj naslov. Pretraživači će pregledati naslov vašeg teksta kako bi odredili relevantnost za upit pretrage, zato je važno da uključite termin ili temu vašeg teksta u naslov. Koristite alate kako biste naučili šta ljudi traže i pronašli način da uvrstite taj specifični termin u svoj naslov.

5. Zainteresujte svoje čitaoce

Naslovi koji su misteriozni ili se poigravaju sa radoznalošću vaše publike će takođe dati dobre rezultate. Ključ za ovu vrstu naslova je napisati nešto kratko što nagoveštava šta tekst čini korisnim, kontroverznim, interesantnim ili zabavnim. Ne odajte sve informacije o vašem tekstu u naslovu; redije navedite čitaoce da kliknu ne bi li saznali.

Pisanje upečatljivih naslova igra ogromnu ulogu u uspehu vaše strategije sadržajima, ali to takođe važi i za vašu temu. Pravi uspeh marketinga sadržajima je rezultat kombinovanja te dobre teme sa sadržajem visokog kvaliteta, izuzetnim naslovom, a zatim kreativnim načinima deljenja sa vašom publikom.

Pokušajte sa primenom ovih smernica za biranje dobrih tema i maksimalno korišćenje svake objave:

1. Odaberite teme koje ne zastarevaju

Baš kao i evergrin numere koje svi znamo i volimo bez obzira koliko su stare, postoje bezvremene teme bez obzira na to koja je godina, ljudi će i dalje biti zainteresovani za njih. Neki odlični primeri su poznate ličnosti, tehnologija, hrana i zabava. Pronalaženje načina da se večni elementi povežu sa vašim tekstovima će produžiti njihov život i njihovu relevantnost za vaše čitaoce tokom vremena.

2. Proširite vaše prethodne objave

Sjajan način da zadržite svoj zamah kretanja unapred jeste da proučite svoje prethodne objave, pronađete koje su imale najbolje rezultate i zatim nadgradite te teme. Ovo je efektivna strategija za targetiranje vaše publike i negovanje nove grupe sadržaja, što pretraživači smatraju kao sticanje autoriteta.

3. Dopunite starije objave

Ne morate uvek kreirati i deliti potpuno nove sadržaje. Produžite život vaših postojećih objava dopunjavanjem najpopularnijih tekstova iz vaših arhiva. Pregledajte svoju analitiku, pronađite neke objave koje su dale dobre rezultate u prošlosti i pružite im osavremenjeni redizajn. Nemojte iznova pisati svoje objave, jer bi to moglo da ima štetne efekte na vaš SEO. Jednostavno uradite malo dopunjavanja tako da budu relevantni za nove članove vaše publike.

4. Budite u toku sa trendovima

Blog objave su inherentno kratkog trajanja i generalno nalik vestima, zbog čega je sjajna ideja ostati u toku sa trendovima i pokriti teme u svojoj niši koje su popularne u trenutku. Ove vrste objava mogu biti brzo kreirane i podeljene i rezultuju brzim i lakim skokovima u saobraćaju, što će podstaći vaše rangiranje u pretragama. Kako interesovanje javnosti raste za temu u trendu, često postoji kratak vremenski period tokom koga marketari mogu kreirati relevantan sadržaj i uzjahati talas popularnosti. Možete proširiti domet svog brenda deljenjem blagovremenih objava ili razvijanjem čitavih kampanja na teme koje su u trendu.

Vaš blog vam daje totalnu kontrolu nad imidžom vašeg brenda i trebalo bi da deluje kao temelj za sva vaša nasojanja usmerena na marketing sadržajima i SEO. Identitet vašeg brenda treba da bude najjači na vašem blogu jer, na kraju krajeva, to je vaša teritorija. Najvažnija stvar koju treba da zapamtite jeste da ovde počinje vaša strategija marketinga sadržajima, zato treba da odvojite vremena da je optimizujete, kako u smislu dizajna, tako i u pogledu sadržaja. Shvatite ko je vaša publika i da ono za šta su zainteresovani predstavlja veliki deo stvaranja bloga i sadržaja koji će biti uspešni.

Google Analytics za SEO uspeh: 5 strategija koje morate znati