Gostujući blogovi su izuzetni iz mnogo razloga, ali definitivno najveća prednost koju nude jeste mogućnost da dođete do nove publike i uđete u nove mreže. Ne samo da vam gostujući blogovi pomažu da postavite svoj sadržaj pred nove gledaoce, već su ujedno efektivan način da susretnete druge profesionalce u vašoj vertikali i izgradite odnose sa blogerima u vašem prostoru.

Pozivati druge da pišu za vaš blog je korisna taktika za vaše postojeće veze kao i za proširivanje vašeg dometa ka publici izvan vaše sopstvene mreže. Kao bloger ili brend, treba uvek da težite ostvarivanju novih veza i izgradnji odnosa onlajn, bilo da je to sa profesionalcima sličnih razmišljanja, ili sa potencijalnim kupcima. Odličan način da ostvarite kontakte sa blogerima i potrošačima jeste da se obratite blogerima sa relevantnim, ali raznolikim mrežama i ponudite im priliku da pišu za vašu publiku.

Saveti za gostujuće blogove

Gostujući blogovi mogu imati izuzetne pogodnosti za vaš sajt, kako u pogledu SEO, tako i u smislu poslovnih odnosa, ipak, važno je razumeti da ukoliko ne pristupite svojim gostujućim blogovima iz odgovarajuće perspektive, mogu vam načiniti više štete nego koristi. Dakle, kako bismo vam pomogli da dobijete najviše iz svog truda sa gostujućim blogovima i da kultivišete dobre poslovne odnose sa blogerima u vašoj niši, sastavili smo kratak spisak saveta koji vam mogu pružiti smernice na tom putu.

1. Steknite razumevanje šta je potrebno pretraživačima

Gostujući blogovi će biti korisni za vašu SEO strategiju samo ukoliko razumete šta tačno pretraživači traže i pobrinete se za te stvari. Prema Metu Katsu i Guglovom timu za kvalitet pretrage, stvari poput teme, učestalosti ključnih reči, originalnosti i moderacije utiču na vaše rangiranje u pretragama kada je reč o gostujućim blogovima. Pretraživači žele da vide da pišete sadržaje o relevantnim temama i da linkovi u pozadini nisu pretrpani ključnim rečima. Štaviše, pretraživači žele da vide da stvarate unikatan sadržaj koji je vredan za čitaoce i da ne preigravate sistem postavljajući gostujuće blogove previše često.

2. Sklopite blogerska partnerstva

Jedan od najboljih načina da kapitalizujete na jakim stranama gostujućih blogove jeste da sklopite partnerstva sa srugim blogerima u vašem prostoru i razmenjujete sadržaj sa njima. Sjajan način da uspostavite dugotrajne odnose sa drugim blogerima jeste da zajedno napravite brejnstorming novih tema, stvarate sadržaj koji je prigodan za njihov sajt i zahvalite im se na ukazanoj prilici. Gostujući blogovi su uzajamno koristan odnos budući da ne samo što stavljaju vaše ime pred novu ekipu, već takođe dodaju na vrednosti  sajtu vaših kolega tako što donose svež novi glas sa reputacijom. Nakon što ste podelili sadržaj sa drugim blogerom, pitajte ga da li bi bio zainteresovan da uradi isto i pokušajte da uspostavite neku vrstu rutine. To će pomoći da oba sajta rastu i istovremeno ojačati vaš SEO.

3. Pozovite ljude da doprinesu

Gostujući blogovi ne moraju podrazumevati saradnju isključivo sa ljudima koje poznajete. Zapravo, jedan od najboljih načina da dođete do raznolikije publike jeste da javno pozovete ljude da doprinesu vašem sajtu. Ne, to ne znači da će svako ko zatraži da piše biti objavljen. Pa ipak, pozivanje ljudi da doprinesu vašem sajtu vam može pomoći da upoznate nove pisce i nastavite da razvijate vašu ličnu mrežu blogera. Najbolje od svega, to ne mora biti teško. Jedan od najboljih načina da ovome pristupite jeste da postavite stranicu na svom blogu, možda pod nazivom “Pišite za nas”, i omogućite zainteresovanim piscima da vas kontaktiraju preko ove stranice. Nadalje možete slati mejl, podeliti uzorke pisanja i komunicirati ciljeve vašeg bloga, te odlučiti da li želite da radite zajedno ili ne. Još jednom, ovo može poslužiti kao odličan način da upoznate i proširite mrežu kontakata sa drugim blogerima u vašoj niši.

4. Vodite intervjue

Intervji mogu poslužiti kao odličan forum da upoznate druge u svojoj niši, a ujedno su jednostavna forma sadržaja za napraviti. Neki od najsnažnijih onlajn sadržaja nastaju iz jednostavnih intervjua, budući da to nisu samo vredne informacije o kojima se govori i koje se dele, već takođe pomažu da se povežu profesionalci i potrošači u specifičnoj niši. Zatražiti pisani intervju zahteva malo vremena i gotovo da nalikuje pružanju maslinove grančice interesantnim ljudima koje želite da upoznate. Plus, jednom kada podelite njihovu priči na svom sajtu, uvek ih možete zamoliti da podele svoj intervju sa vama na svom sajtu, kako biste se predstavili njihovoj publici. To je situacija na obostranu korist i ne može biti jednostavnija!

Strategija digitalnog marketinga: 5 razloga da je poboljšate