Radnici Z generacije i milenijalci su postali većina u mnogim kompanijama i profesijama, prevazilazeći manju grupu generacije X i radne snage bejbibumera koja ubrzano odlazi u penziju. Zaposleni prethodnih generacija su prevashodno želeli dobru platu i stabilnost zaposlenja, ali mlađi radnici pored toga žele radna okruženja koja su više orijentisana na rast, mogućnosti za razvoj i bolju integraciju između poslovnog i privatnog života. Ovi preokreti u radnim okruženjima zahtevaju odgovarajuće preokrete u tome kako poslodavci pristupaju svojim zaposlenima i kako izgleda bolja kompanijska kultura.

Kako se kreira bolja kompanijska kultura?

Dobro je dokumentovano da zadovoljstvo zaposlenih direktno utiče na zadržavanje kupaca. Osim činjenice da kupci ne žele da posluju da biznisima čiji zaposleni deluju nezadovoljno, veliki obrt zaposlenih takođe daje kupcima utisak da kompanija nije stabilna i da im ne ide dobro. Kada uvidite vrednost bavljenja iskustvom vaših zaposlenih, podjednako kao i vaših kupaca, možete pristupiti ovom pitanju iz nekoliko različitih pravaca.

Razumevanje ravnoteže između poslovnog i privatnog u odnosu na integraciju

Važno je znati razliku između koncepata “ravnoteže poslovnog i privatnog” i “integracije poslovnog i privatnog”. Ravnotežu karakteriše imati dovoljno vremena da se posvetite svom privatnom životu izvan posla. Neko sa zdravom ravnotežom poslovnog i privatnog može imati osmočasovno radno vreme, a zatim otići u razumnom trenutku da prebaci svoj fokus na porodicu, studije, dom, zabavu ili druge stvari nevezane za posao. Značajna količina vremena je posvećena poslu, kao i životu; ravnoteža znači posvetiti adekvatan broj sati i jednom i drugom.

Integracija poslovnog i privatnog je upravo takva kao što zvuči: lično vreme i posao su i dalje uravnoteženi, ali sa zamagljenijim linijama odvajanja. Blokovi vremena više nisu toliko neprekinuti, budući da dužnosti poslovnog ili ličnog tipa postaju isprepletane po potrebi. Posao može postati samo jedna od mnogih stvari o kojima zaposleni vodi računa tokom dana. Fleksibilni radni rasporedi i platforme zasnovane na oblak tehnologiji dozvoljavaju radnicima da se bave ličnim pitanjima tokom različitih momenata u jednom danu, radeći onoliko rano ili onoliko kasno koliko im je potrebno.

Ponudite opcije rada na daljinu

Odgovarajuća opcija za podsticanje kompanijske kulture znači omogućiti rad na daljinu. Iako poboljšavanje jedinstva tima tako što rade van poslovnog prostora može zvučati kontraproduktivno, postoji mnoštvo pogodnosti rada na daljinu.

Pored redukcije uticaja na životnu sredinu, ušteda u vremenu i novcu, dobici za radnike obuhvataju veću produktivnost i poboljšano zdravlje. Osim toga, rad na daljinu pomaže da rasporedi zaposlenih postanu fleksibilniji, a njihove plate vrednije (uz manje troškova za putovanje na posao i garderobu), što često korelira sa skokovima u moralu osoblja.

Omogućite podsticaj obrazovanja

Radnici generacije Z i milenijalci rade držeći oko na napredovanju i razvoju. Oni žele profesionalno obrazovanje i profesionalni rast i razvoj na svojim radnim mestima; treba reći, ponekada se ove stavke javljaju među njihovim najistaknutijim trima potrebama u paketima benefita. Vredi udovoljiti ovim potrebama jer vešti, sposobni i zdravi zaposleni mogu samo biti od pomoći rezultatima vaše kompanije.

Mnogi poslodavci pružaju pristup alatima koji mogu poboljšati finansijsku situaciju zaposlenih. Usluge koje nude platforme za investiranje ili savete, što znači da prate i grade kreditni rejting, kao i aplikacije za automatske uštede su među najpopularnijima. Radnici takođe cene pogodnosti za zdrav život, poput redovnih zdravstvenih pregleda, popusta za rekreaciju i obližnjih mesta za sportske aktivnosti. Kursevi koji unapređuju opšte veštine i sposobnosti su takođe sve popularniji.

Profesionalni razvoj je krupna stavka. Ove prilike mogu imati mnoge forme, od kurseva u vreme pauze za ručak, preko seminara u trajanju od nedelju dana, pa sve do mentorskih sesija jedan na jedan koje pokrivaju profesionalne teme poput novog softvera, IT ili kodiranje; javno govorništvo i veštine prezentacije, sposobnosti menadžmenta i razvoja tima; usaglašenost sa zakonodavstvom; rešavanje problema i upravljanje vremenom; pitanja diverziteta i kulturne opismenjenosti; posredovanje ili krizni menadžment, i mnoge druge.

Ozbiljno se pozabavite brendiranjem

Znate li koliko dodatnog angažovanja se može postići veštom upotrebom kompanijskog brendiranja? Praktični promotivni predmeti brendirani logotipom vaše kompanije mogu instilisati kod vaših zaposlenih osećaj identiteta, jedinstva i ponosa na kompaniju. Oni mogu biti znak dobrodošlice novim članovima tima ili znak zaposlenima da su aktivno vrednovani. Takođe mogu najaviti i ojačati viziju i vrednosti vašeg biznisa u očima spoljnog sveta.

obratite pažnju da navodimo praktične predmete. Ne vređajte svoje zaposlene i potencijalne poslovne partnere jeftinim tričarijama koje će samo pretrpavati njihov prostor. Prevaziđite standardne naočare za sunce sa logotipom, priveske za ključeve ili podloge za miša. Umesto toga, razmislite o predmetima koje bi zaposleni mogli stvarno upotrebljavati, kao što su boce za vodu bez BPA hemikalija, prenosni rashlađivači ili punjači za uređaje.

Bolja kompanijska kultura znači bolje poslovanje

Kada investirate misli i energiju da iskustvo vaših zaposlenih učinite pozitivnijim i fleksibilnijim, videćete da ne žele da vas napuste. Podsticanje integracije poslovnog i privatnog, kao i angažovanje zaposlenih, zahteva praksu, ali ako ozbiljno shvatite brige vaših zaposlenih, možete kreirati pozitivno, višegeneracijsko radno okruženje koje smanjuje obrt zaposlenih i podstiče produktivnost i moral.

Pokažite zaposlenima da ih cenite – tako ih nećete izgubiti