Tehnologija analitike podataka je postala važan stub savremenog marketinga. Kompanije koje efektivno koriste analitiku mogu doći do neverovatnih rezultata. Jedan od načina kako možete koristiti analitiku podataka jeste i u marketingu društvenih medija, pogotovo za veće Instagram angažovanje. Instagram je jako popularna društvena mreža koja pomaže brendovima da dođu do kupaca širom sveta. Nažalost, razviti uspešnu Instagram marketing strategiju je lakše reći nego uraditi. Tehnologija analitike podataka može pomoći da je učinite daleko efektivnijom.

U današnje vreme, na Instagramu ćete pronaći sve, od korporativnih kompanija i malih biznisa, do brendova poznatih ličnosti i lokalnih preduzetnika. Premda je aplikacija za deljenje slika i videa postala esencijalni marketinški alat, potrebno je više od #oznake i slike da bi radila u vašu korist.

Zašto treba da koristite analitiku podataka da kreirate uspešnu Instagram marketing strategiju i veće Instagram angažovanje

Instagram marketari su ustanovili da analitički alati mogu da im pomognu da budu mnogo uspešniji. Ipak, pre nego što budete u prilici da uživate u pogodnostima njihovog korišćenja, biće neophodno da na prvom mestu razumete zašto je Instagram isplativa društvena mreža.

Poslednje objavljene statistike navode:

  • Postoji 1 milijarda aktivnih Instagram korisnika mesečno širom sveta
  • Projektovano je da će ovaj broj narasti na 1.2 mlijarde do 2023.
  • 500 miliona ljudi gleda ili koristi Instagram Priče svakodnevno
  • U SAD, 62.1% korisnika pristupa Instagramu svakoga dana
  • 85.4% Amerikanaca pristupa ovoj aplikaciji na mesečnom nivou
  • 8 od 10 korisnika prati barem jedan biznis

Kada razmotrite gornje statistike, lako je uvideti zašto je angažovanje krucijalno za efektivno korišćenje Instagrama. Ukoliko želite da se vaš brend istakne u moru naloga koji su svi gladni publike, treba da unapredite svoju igru.

Za razliku od tradicionalnog marketinga, Instagram marketing strategija na osnovu podataka mora uzeti u obzir različite onlajn faktore. To uključuje trendove, ponašanje kupaca koje se stalno menja, stepene konverzije i opštu analitiku. Pa ipak, poznavanje ovih aspekata nije dovoljno.

Ukoliko želite da iskoristite Instagram u njegovom punom potencijalu, angažman sa vašim pratiocima bi trebalo da bude na vrhu liste vaših prioriteta. Pogledajte dokazane strategije u nastavku koje vam mogu pomoći da uzbudite, informišete i povežete se sa svojom publikom upotrebom analitike podataka.

Šta znači angažovanje na Instagramu?

Pre nego što se zadubimo u naše vrhunske 4 strategije vođene podacima, potrebno je da najpre razumete šta znači angažovanje. Na bilo kojoj platormi društvenih medija, to se može smatrati merom lojalnosti vaših pratilaca, a samim tim i za vašu onlajn vrednost.

Premda je veličina vaše publike značajna, stepen njihovog uključivanja u vaše sadržaje se najviše računa. To je ono što ultimativno vodi uspehu marketinga. Ukoliko imate 1000 pratilaca, ali samo 200 njih je u interakciji sa vašim objavama, onda nešto radite pogrešno. Traćite zlatnu priliku da proširite svoj domet i ostvarite rast svog biznisa.

Uspešni Instagrameri sa visokim stepenom angažovanja mogu pregovarati sa drugim kompanijama i influenserima da oglašavaju u njihovo ime po manjoj ceni. Slično tome, brend ambasadori sa aktivnim pratiocima mogu naplaćivati više za prikazivanje proizvoda ili usluge. Biće potrebno da koristite analitiku podataka kako biste pratili sledeću metriku.

Merenje angažovanja

Imajući gore navedeno na umu, suštinski je značajno da procenite koliko dobro idu vaše objave. Možete koristiti ugrađene analitičke alate Instagrama da merite podatke o angažovanju, ali znajte da su različiti softverski programi takođe dostupni. Evo nekoliko ključnih metrika koje treba da razmotrite:

Pratioci

Broj vaših pratilaca je očigledan i esencijalan faktor koji treba pratiti. Ipak, ovaj broj sam po sebi ne baca previše svetla na uspeh vašeg truda oko angažovanja. Takođe treba da analizirate koliko brzo vaša publika raste.

Jednostavna formula koju možete koristiti je:

Stepen rasta = broj novih pratilaca podeljen sa vašim početnim brojem, u procentima. Možete koristiti veliki broj alata za analitiku podataka koji automatski mere broj pratilaca.

Sviđanja i komentari

Sviđanja su osnovni indikator koliko su vaše objave popularne među vašim pratiocima. Pritom, komentari vam daju kvalitativno razumevanje onoga što vaša publika misli. Ne zaboravite da odgovarate na njih.

Ovo je još jedna oblast gde alati za analitiku podataka mogu biti od velike pomoći. Oni mere sviđanja i komentare.

Deljenja i čuvanja

Kada pratioci sačuvaju ili podele vaše objave, to znači da pružate vredne, relevantne i intrigantne sadržaje. Takođe je krucijalno da pogledate proporciju kako biste odredili koji % vaše publike ovo radi. Postoji i značajan broj alata za analitiku podataka koji mogu pratiti društvena deljenja i čuvanja širom Instagrama.

Impresije

Ovo je metrika koja vam govori koliko je ljudi videlo i odreagovalo sa specifičnom objavom. Takođe vam pokazuje koliko pratilaca nije reagovalo na vaš sadržaj. To je koristan alat koji ćete pronaći pod karticom “Aktivnost”, ali podaci traju samo sedam dana. Stoga, postarajte se da ih proveravate redovno.

Instagram Priče

Instagram Priče traju svega 24 sata, ali one su izuzetna indikacija koliko ljudi se aktivno angažuje sa vašim svakodnevnim sadržajima. Unikatni pregledi, direktne poruke i stepen pregledanja do kraja su vredna merenja koja treba da imate na umu.

Stepen angažovanja i Učinak

Uz gore navedene uvide, možete precizno meriti svoj stepen angažovanja, ali kako znate da li ostvarujete ili podbacujete u odnosu na svoje ciljeve za veće Instagram angažovanje? Na osnovu ugrađene analitike Instagrama, industrijski standard je sledeći:

  • Nisko angažovanje = manje od 1%
  • Prosečno = 1% do 3.5%
  • Visoko = 3.5% do 6%
  • Jako visoko: 6% i više

Sada kada imate bolju ideju šta da potražite i kako to da merite, možete koristiti sledeće dokazane strategije da podstaknete angažovanje.

Pronađite najbolje vreme za objavljivanje

Još je jedna ogromna pogodnost korišćenja analitike podataka za Instagram marketing: optimalno zakazivanje. Postoji veliki broj alata za praćenje podataka koji vam mogu pomoći da vidite u koje doba dana je najviše angažovanja, tako da možete objavljivati u optimalno vreme.

Mogli biste propustiti zlatnu priliku jer ne objavljujete u optimalno doba dana, ili nedovoljno redovno. Možda to deluje kao jednostavan trik, ali postavljanje sadržaja kada je većina vaše publike aktivna podstiče angažovanje.

Instagram nalog se tipično sastoji od unikatnih pratilaca u različitim vremenskim zonama. Razmatranjem vašeg brenda i vaše ciljne publike, možete odrediti kada je verovatno da će vaše objave videti većina korisnika.

Algoritam Instagrama često nagrađuje sadržaj sa izuzetnim angažovanjem tako što ga pomera na vrh toka objava kod vaših pratilaca. To izlaže vaš brend većem broju ljudi i pomaže u podsticanju interakcija.

Postarajte se da nadzirete i pratite vašu analitiku ili koristite onlajn alat da pronađete svoje optimalno vreme za objavljivanje. Postoje čak i prilagođeni softverski programi koji mogu biti od pomoći da nikada ne propustite idealnu priliku da postavite sadržaj. Možete pronaći neke među najboljim alatima za zakazivanje na Instagramu kod Sked Social.

Budite otvoreni i autentični

Današnji digitalni pejzaž je značajno promenio način na koji ljudi percipiraju biznise. Podaci sugerišu da oko 86% ljudi smatra autentičnost za ključni faktor kada odlučuje koje brendove će podržati.

Kao relativno skorašnji fenomen, potrošački sentiment milenijalaca i generacije Z nalaže iskrenost, transparentnost i odgovornost.

Vaš brend treba da bude više od proizvoda koji prodajete, usluga koje nudite, ili dizajna vašeg logotipa. Kada pričate svoju priču, delite svoju filozofiju i postavljate se otvoreno, vaši pratioci će se identifikovati sa vašim sadržajem. Na taj način, biće skloniji da se češće angažuju i dele vaše objave.

Kako analitika podataka može pomoći u tom pogledu? Postoji veliki broj alata za miniranje podataka koji vam mogu pomoći da vidite koje vrste objava daju najbolje rezultate. Možete videti kako da optimizujete sadržaj tako da izgleda najautentičnije, zasnovano na rezultatima sadržaja drugih profila na Instagramu.

Iskoristite nalepnice u Instagram Pričama

“Nalepnice” u Instagram pričama su bez sumnje najbolji način na interagujete sa svojom publikom direktno, steknete sliku o njihovim mišljenima i pokrenete konverzacije.

Influenseri i slični biznisi koriste Ask Me Anything (AMA) Question Sticker da daju svojim pratiocima uvid u svoje brendove i proizvode. Mogli biste takođe koristiti priliku da saznate šta vaša publika misli o nadolazećim promocijama ili događajima.

Kada je o tome reč, Countdown Sticker je fantastičan alat koji podstiče osećaj uzbuđenja kada treba da lansirate novi proizvod ili imate rasprodaju. Vaši pratioci se mogu prijaviti da dobijaju podsetnike i novosti.

Pritom, Quiz Sticker vam omogućava da delite pitanja sa višestrukim izborom i pratite rezultate. Koristite ga da ustanovite popularnost predmeta objave ili da prikupite druge uvide.

Stvarajte unikatne i vredne sadržaje koje ljudi žele da sačuvaju

Premda su sviđanja i komentari esencijalni, sadržaji koji se dele i čuvaju mogu dramatično podstaći angažovanje. Kada pravite objave kojima vaši pratioci žele da se vrate kasnije ili da ih pošalju prijateljima, vi ih ohrabrujete da iskreno promovišu vaš brend.

Koristite “karusel” objave za praktične savete, interesantne infografike, ili čak humoristične slike. Ukoliko to uradite kako treba, vaši pratioci će vaš sadržaj smatrati vrednim i relevantnim – što će dovesti do više čuvanja i deljenja, a najzad i više Instagram angažovanja.

Analitika podataka je veoma korisna za veće Instagram angažovanje

Pre nego što pojačate svoje Instagram angažovanje, treba najpre da razumete šta to znači i kako da ga izmerite. Takođe ćete otkriti da postoji i veliki broj znatnih pogodnosti upotrebe analitike podataka da podstaknete svoj Instagram marketing. Nakon što dublje shvatite ovu metriku, možete:

  • Pronaći najbolje vreme da objavljujete
  • Biti otvoreni i autentični
  • Iskoristiti nalepnice u IG Pričama
  • Stvarati unikatan sadržaj vredan čuvanja

Primenite ove strategije s uspehom i bićete na dobrom putu da ostvarite veće Instagram angažovanje. Alati za analitiku podataka vam u tome mogu značajno pomoći.

Zašto napisati biznis plan? Da li vam je zaista neophodan?