Šta je kuriranje sadržaja? Stvaranje originalnih sadržaja može zahtvati puno vremena, pa u zavisnosti od vrste sajta koji vodite, baviti se time u određenim kapacitetima i obimu može zapravo biti nepotrebno. Upravo tu stupa na scenu kuriranje sadržaja. Kao kurator sadržaja, ne morate da budete dokazani stručnjak. Umesto toga, delate kao agregator sadržaja, prikupljajući i objedinjavajući najbolje, najrelevantnije ili najinteresantnije sadržaje za vaše pratioce.

Šta je kuriranje sadržaja?

Kuriranje sadržaja je proces pronalaženja, organizovanja, kontekstualizovanja i deljenja relevanthih, visoko kvalitetnih sadržaja vašoj publici. U kontekstu marketinga sadržajima, kuriranje bi trebalo da bude izvedeno sa ciljem prikupljanja i deljenja sadržaja koji će unaprediti vaš biznis, bilo da za vas to znači generisanje lidova, proširivanje vaše publike, ili ostvarivanje statusa lidera u mišljenjima.

Kuriranje sadržaja je neosporno rezultat Internet doba u kome živimo. Budući da se informacije konstantno dele širom brojnih onlajn platformi, kuriranje sadržaja zapravo može biti izuzetno uspešna praksa za mnoge biznise koji ne raspolažu iskustvom, veštinama ili resursima da bi stvarali sopstvene originalne sadržaje.

Baviti se kuriranjem vas rasterećuje odgovornosti da konstantno morate proizvoditi sopstvene originalne sadržaje, a umesto toga vam omogućava da delite samo najbolje digitalne sadržaje sa vašim pratiocima. Kao kurator sadržaja, možete koristiti sadržaje drugih blogera da podstaknete konverzacije i angažovanje među svojim pratiocima.

1. Izgradite odnose

Kampanje marketinga saržajima treba uvek da budu fokusirane na izgradnju odnosa, bilo sa drugim blogerima, potencijalnim kupcima, ili redovnim čitaocima – a kuriranje sadržaja nije izuzetak. Kuriranje sadržaja vam može pomoći da poboljšate svoje odnose sa štampanim medijima ili partnerima blogerima, jer im pomažete da rašire svoje sadržaje ka većoj publici. Ova vrsta odnosa vam može pomoći da vaš blog ili veb stranu primete veće publikacije, ili u najmanju ruku podstaknu te sajtove da dele vaše originalne sadržaje u budućnosti. Gledajte na to kao aranžman u kome obe strane imaju koristi od saradnje i svako deli ono što onaj drugi radi.

2. Postanite destinacija za informacije

Kuriranje kvalitetnih sadržaja može biti neverovatno efektivan način da generišete gomilu saobraćaja za vaš blog ili veb sajt. Biti destinacija za sadržaje namenjene određenoj niši vam može pomoći da uspostavite reputaciju kao izuzetan resurs u vašoj oblasti, pa čak vam i pomoći da postanete lider mišljenja u vašoj vertikali. Usto, ukoliko preduzmete dodatni korak da dodate sopstveni kratak komentar, to vam može pomoći da poboljšate svoj SEO. Sve to može dovesti do više saobraćaja iz organske pretrage i pomoći vam da ostvarite svoje opšte poslovne ciljeve. Važno je razumeti da ljudi na svim nivoima čitaju blogove i koriste društvene medije na dnevnoj bazi, stoga je postati informativna destinacija gde ljudi dolaze da pronađu svoje svakodnevne sadržaje jedna od moćnih uloga koje možete preuzeti.

3. Manje posla, a više uticaja

Još jedna od prednosti kuriranja sadržaja je i to da zahteva manje vremena i manje resursa, ali može imati podjednak, ako ne i značajniji, uticaj na vašu publiku nego stvaranje sopstvenog originalnog sadržaja. Zašto? Kuriranje sadržaja vam omogućava da odaberete najrelevantnije i najinteresantnije primere sadržaja, te ih podelite sa svojom publikom. Ovo vam omogućava da delite one stvari koje su vredne i/ili u trendu, a takođe je verovatnije da će generisati klikove i saobraćaj. Zašto biste trošili gomilu vremena i novca stvarajući sopstvene sadržaje kada možete dobiti bolje rezultate deleći sadržaje drugih? Sve dok ulažete vreme da pronađete i podelite sadržaje koji su relevantni i visokog kvaliteta, kuriranje sadržaja može biti uspešna strategija da uštedite novac i generišete više saobraćaja.

Analiza efektivnosti veb sajta: Merite i evaluirajte