Saveti za kuriranje sadržaja vam omogućavaju da istaknete najbolje stvari sa interneta dok istovremeno pružaju značajne pogodnosti vašem sajtu u pogledu SEO, saobraćaja i angažovanja. Ipak, kako biste ubirali koristi koje mogu biti posledica kuriranja sadržaja, potrebno je da to uradite ispravno i kako treba.

Saveti za kuriranje sadržaja

Smernice pretraživača, etika i interesovanja vaše publike će biti faktori koje treba uključiti u to šta “kvalitetno kuriranje sadržaja” znači za vaš brend, a suštinski je važno da razumete efekte ovih različitih faktora. Ultimativni cilj vaše strategije kuriranja sadržaja treba da bude da pružite vašoj publici interesantan i vredan sadržaj koji će služiti vašim opštim poslovnim ciljevima.

1. Kurirajte na vašem blogu

Vaš blog je idealno mesto da otpočnete kuriranje sadržaja. To je savršena platforma za vas da agregirate najbolji sadržaj širom interneta i objavljujete ga pod nazivom svog brenda. Ključ je, ipak, pronaći i deliti sadržaje koji su targetirani i specifični za vašu publiku i služe vašim krovnim poslovnim ciljevima. Pokušajte da suzite fokus vaših sadržaja ili obrađivanih tema. Ovo će biti od pomoći da vaš posao bude lakši i da se postavite kao fokusirani stručnjak za određenu temu. Štaviše, deljenje usko fokusiranog sadržaja će ljudima i pretraživačima olakšati da pronađu vaš sajt, što bi trebalo da pređe u bolje rangiranje u pretragama i više saobraćaja. Saveti za kuriranje sadržaja nalažu da pretraživači percipiraju vaš sajt kao lidera u mišljenu i stručnjaka za vašu oblast, a kuriranje jako specifičnih sadržaja će im pomoći da vas istaknu kao najrelevantniji resurs za vašu vertikalu, te vam konačno pošalju više saobraćaja.

2. Prikupljajte sadržaje koji podučavaju

Ljudi pretražuju internet zbog raznih odgovora na njihova pitanja i/ili jednostavna rešenja za njihove probleme, stoga kuriranje sadržaja koji ih podučavaju kako da nešto urade, ili im pruža informacije od pomoći, jeste jedan od najboljih načina da pristupite kuriranju sadržaja. Pronađite tekstove “Kako da” ili sadržaje koji nude savete za ostvarivanje određenih zadataka za koje je vaša publika zainteresovana i podelite ih na svojim kanalima.

3. Kurirajte sadržaje koje generišu korisnici

Jedan od najlakših i najefektivnijih načina da više uključite svoju publiku u vaš brend ili sajt jeste putem korišćenja sadržaja koje generišu korisnici. Ukoliko imate angažovane korisnike koji dele pitanja ili informacije na vašem blogu i društvenim kanalima, možete kurirati njihov doprinos u okviru objave. Ovo je odlična prilika da interagujete sa svojim obožavaocima dok vam to istovremeno pomaže da brzo i lako napravite sadržaj.

Jedan od odličnih načina da prikupite nešto interesantnih sadržaja koje generišu korisnici jeste da organizujete brejnstorming na temu za koju bi vaši pratioci bili zainteresovani i zatražite njihova mišljenja ili reakcije putem komentara na vašem blogu, u okviru Tvita, ili preko statusa na Fejsbuku. Kada dobijete reakcije, prikupite one najinteresantnije, kurirajte ih kao objavu i podelite rezultate sa svojim obožavaocima. Ova vrsta sadržaja je sjajan način da uključite svoje pratioce u svoj brend, a da ne morate da posvetite previše vremena, energije ili resursa stvaranju originalnih sadržaja.

4. Kurirajte u perspektivi iz svih uglova

Jedna od najvećih prednosti kada kurirate sadržaj jeste što ste u prilici da koristite sadržaje drugih ljudi kako biste ispričali balansiranu priču bez pristrasnosti. Niste ograničeni samo na jednu tačku gledišta, mišljenje ili perspektivu, a možete biti donekle neopredeljeni kada je reč o iznošenju vaših ličnih gledišta. Ovo često najbolje funkcioniše kada je reč o kontroverznoj ili temi u trendu u vašoj niši za koju su ljudi zainteresovani i o kojoj se priča.

Na primer, ukoliko ste u industriji zdravlja i lepote, a pojavila se nova dijeta na tržištu, možete kurirati različite vrste sadržaja kojima informišete ljude, a da pritom ne zauzimate čvrsto stanovište. Prirodno, ljudi će biti zainteresovani da saznaju što više o ovoj novoj dijeti i koristima koje tvrdi da ima, ali će verovatno takođe biti i onih koji tvrde da to uopšte nije onako kako se predstavlja. Kao kurator sadržaja, možete objediniti obe strane argumenata i predstaviti objektivne informacije svojoj publici, tako da se mogu samostalno obrazovati i donositi sami svoje odluke.

Najzad, auto-generisanje linkova ili dupliciranje sadržaja će vam kod pretraživača zaraditi penale i završiće se tako što će vas koštati čitalaca, umesto da vam pomogne da ih steknete još više. Vredi truda pažljivo odabrati sadržaj koji je relevantan za vaše čitaoce i dodaje na vrednosti putem vaših komentara i analize, ukoliko želite da ostvarite SEO pogodnosti.

Biznis plan i marketing strategija: Fundamentalni deo planiranja