Početi iznova nije novina za Sanju Đorđević, konsultantkinju u oblasti organizacije i razvoja prodaje, te implementacije CRM softverskih rešenja i lidera kompanije Built4u.

Nakon više od 20 godina iskustva i dokazanih međunarodnih rezultata, Sanja se odvažno prilagođava na promene i pravi još jedan zaokret u karijeri.

Početi iznova

“Juče sam prvi put, jednom neznancu, ovde sa mreže, bez uvijanja i ulepšavanja rekla zašto sam zatvorila svoju prvu firmu nakon 10 god rada, silnog entuzijazma, truda, nagrada…

Dugo sam izmišljala izgovore i za sebe i za druge i posmatrala to kao svoje neuspehe, šminkala tu neku kao stvarnost, kreirala neke priče prihvatljive svetu u kom se ne opraštaju slabosti (ako su slabosti?!), kako bih, ne znam ni sama šta, izbegla patetiku, sažaljenje, pitanja, osude… Više mi nije ni važno. Godine ili nauk, đavo će ga znati!

Bivši muž me ucenio ili dete ili firma. Uzela sam dete i otišla u drugi grad. Zatvorila jedna vrata i nastavila dalje. Onako kako je bilo moguće u tom trenutku. Zaposlila se u korporaciji, na najnižu poziciju, prodavac na terenu. I opet izgradila nešto. I opet otišla kad sam možda materijalno i statusno najviše imala.
Nisam pristala na kompromise. Na ono što ograničava moje vrednosti, slobodu. Pregazi i zgazi, ko god da ti se na putu nađe, to nije bio deo moga sna ikada. Ni po koju cenu. Nije ni danas!

I evo, opet gazim ispočetka i opet kao prvi put, kao peti, kao sedamnaesti. Istražujem, učim, radim i volim to što radim.

Dobro je, jer dok god ima snova, želja, igre, te neke lične granice (a i godine) se pomeraju i tako valjda znaš i da si živ.”


Znate li šta je takozvani sindrom Supermena u kontekstu prodaje?

Ovaj sindrom ima više različitih tumačenja, u zavisnosti od delatnosti, a više o tome možete saznati u knjizi Abeceda prodaje. Po rečima autorke Sanje Đorđević:

” Čest je danas. Odgajali smo decu (moja generacija) da su posebni, da imaju i mogu sve. Da je dovoljno da požele. Da veruju u sebe. Da ne obraćaju pažnju na druge, na priče, na spletke, na ogovaranja. Da mogu da prevaziđu sve izazove. Da samo uče, da se usavršavaju.

Govorili smo, a i dan danas govorimo: “Ako se dovoljno potrudiš, sve je moguće!”

Da li je?

Šta tačno znači dovoljno se potruditi? Koliko taj trud treba da traje? Koju obavezu i odgovornost nosi sobom?

A rad? Rad ne spominjemo! Ne vežbamo od malih nogu. “Da se dete ne pati, kad sam ja…” – poznato?

I kao rezultat – imamo Supermene prodavce, kojima je ta crta perfekcionizma veoma izražena u strukturi ličnosti. Kao i konstantno nezadovoljstvo.

Čak i kad ostvare neki cilj, fokusiraće se na neke druge neuspehe i greške – jer uglavnom ništa nije dovoljno.

Ništa nije isto kao na mreži!

Kako razvijati ovakve prodavce? Kako ih motivisati? Kako objasniti da se doslednošću i radom, strpljenjem, tolerancijom, stiže do rezultata koje ni ne znaju da žele?”

Tamna strana preduzetništva: parče mraka koje nosimo za sobom