Rad na daljinu više nije nova tema, jer to veći deo sveta radi godinu dana ili duže usled pandemije COVID-19. Startap Gatheround prikuplja milione od Homebrev-a, Bloomberga i Stripe-ovog COO-a kako bi pomogao radnicima na daljinu da se međusobno povežu.

Kompanije – velike i male – morale su da reaguju na bezbroj načina. Mnogi početni izazovi bili su usredsređeni na tok rada, produktivnost i slično. Ali jedan aspekt cele udaljene radne smene koji ne privlači toliko pažnje je ugao kulture.

100% daljinsko pokretanje koje je rešavalo problem još pre nego što je COVID-19 uopšte postojao, sada beleži veliki porast potražnje za svojom ponudom koja ima za cilj da pomogne kompanijama da se suoče sa izazovom „narodnog“ rada na daljinu. Svoj život započeo je imenom Icebreaker da bi odražavao cilj „razbijanja leda“ sa ljudima sa kojima radite.

„Početnu verziju našeg proizvoda dizajnirali smo kao način povezivanja ljudi koji se nikada nisu upoznali, neku vrstu virtuelnih brzih spojeva“, kaže suosnivač i izvršni direktor Peri Rozenštajn. “Ali, shvatili smo da ljudi koriste mnogo više od toga.” Vremenom je njegova ponuda evoluirala tako da obuhvata širi cilj da pomogne ljudima da se okupe nakon početnog susreta – otuda i njegovo novo ime: Gatheround.

„Za udaljene kompanije, veliki izazov, ili problem, koji se sada graniči sa krizom jeste kako izgraditi vezu, poverenje i empatiju između ljudi koji ne dele fizički prostor“, kaže suosnivač i direktor tehničke službe Liza Kon. „Nema petominutnih razgovora nakon sastanaka, bez zajedničkih obroka, bez kafeterija – tu se organski gradi povezanost. “

Organizacije bi trebale biti zabrinute, tvrdi Gatheround, da će, kako se budemo udaljavali, taj posao postajati sve više transakcion, a ljudi još izolovaniji. Ne možemo ignorisati da su ljudi uglavnom društvena bića, rekla je Kon.

Cilj startapa je da okupi ljude na mreži putem događaja u realnom vremenu, poput niza ćaskanja, video snimaka i individualnih i grupnih razgovora. Startap takođe nudi obrasce za olakšavanje kulturnih rituala i aktivnosti učenja i razvoja, kao što su sastanci i radionice o raznovrsnosti, jednakosti i inkluziji.

Gatheround prikuplja milione uspomoć vodećih investitora

Od svog osnivanja, Gatheround je tiho stvorio impresivnu bazu kupaca, uključujući 28 Fortune 500, 11 od 15 najvećih američkih tehnoloških kompanija, 26 od 30 najboljih univerziteta i više od 700 obrazovnih institucija. Među tim korisnicima su Asana, Coinbase, Fiverr, Vestfield i DigitalOcean. Univerziteti, akademski centri i neprofitne organizacije, uključujući Georgetovnov institut za politiku i javne usluge i inicijativu Chan Zuckerberg, takođe su kupci. Do danas je Gatheround imao oko 260.000 korisnika koji su održali 570.000 razgovora na svojoj video platformi zasnovanoj na SaaS-u.

Sav njihov rast do sada bio je organski, uglavnom preporuke i usmeno prenošenje. Sada, naoružani sa 3,5 miliona dolara početnog finansiranja koje se nadovezuje na prethodnih 500.000 prikupljenih dolara, Gatheround je spreman da agresivno izađe na tržište i nadogradi zamah koji uočava.

Venture kompanije Homebrev i Bloomberg Beta su zajedno predvodile poslednje runde prikupljanja sredstava ove kompanije, koja je uključivala učešće anđeoskih investitora poput Stripe COO Claire Hughes Johnson, suosnivača Meetupa Scott Heiferman-a, Li Jin-a i Lenni-a Rachitski-a.

Suosnivači Rozenštajn, Kon i MekKormak se opisuju kao „iskusni graditelji zajednica“, koji su prethodno radili na kampanjama predsednika Obame, kao i u kompanijama poput Facebook-a, Change.org i Hustle-a.

Trio naglašava da se Gatheround takođe veoma razlikuje od aplikacija za video konferencije po tome što njihova platforma daje ljudima uputstva i organizovane načine za međusobno upoznavanje i učenje, kao i fleksibilnost prilagođavanja događaja.

„Mi smo u osnovi platforma za povezivanje da bismo pomogli organizacijama da povežu svoje ljude putem događaja u realnom vremenu koji nisu samo zaista zabavni, već i smisleni“, rekla je Kon.

Homebrev partner Hanter Valk kaže da je njegovu firmu privuklo prilagođavanje osnivača kompanije na tržištu.

„Oni su zaista zanimljiva kombinacija osnivača sa svim ovim iskustvom izgrađenim u zajednici na strani političkog aktivizma, u kombinaciji sa zaista sjajnim proizvodima, dizajnom i operativnim veštinama“, rekao je za TechCrunch. „Bilo je nekako jedinstveno što nisu izašli iz pozadine korporativnog proizvoda ili čiste društvene pozadine.“

Takođe ga je privukla personalizovana priroda platforme Gatheround, obzirom na to da je tokom protekle godine postalo jasno da je softveru koji pokreće budućnost posla „potrebna emocionalna inteligencija“.

„Mnoge kompanije su se u 2020. godini usredsredile na to da rad na daljinu učine produktivnijim. Ali ono što ljudi žele više nego ikad je način da se duboko i smisleno povežu sa svojim kolegama “, rekao je Valk. „Gatheround to radi bolje od bilo koje druge platforme. Nikada nisam video ljude da se okupljaju kao na Gatheround-u, postavljaju pitanja, dele priče i uče u grupi “.

Džejms Čem, partner u Bloomberg Beta, se slaže sa Valkom da im znanje osnivačkog tima iz bihejvioalne psihologije, dinamike grupa i izgradnje zajednice daje prednost. „Međutim, više od svega im je stalo da pomognu svetu da se ujedini i da se osećaju povezanima, i proveli su čitavu karijeru gradeći organizacije da bi se to dogodilo“, rekao je u izjavi za štampu. „Dakle, bilo je neizbežno podržati Gatheround i jedva čekam da vidim uticaj koji oni imaju na društvo.“

Tim od 14 članova će se verovatno proširiti novim kapitalom, koji će takođe pomoći dodavanju više funkcionalnosti i detalja proizvodu Gatheround.

„Čak i pre pandemije, rad na daljinu se ubrzavao brže od ostalih oblika rada“, rekla je Kon. „Sada je to još više pojačano.“

Gatheround prikuplja milione investicija, ali nije jedina kompanija koja pokušava da se uhvati u koštac sa ovim domenom. Irski Vorkvivo je u prošloj godini prikupio 16 miliona dolara, a početkom ove godine Microsoft je lansirao Vivu, svoju novu „platformu za iskustvo zaposlenih“.

Digitalna transformacija i rad na daljinu: trendovi u svetu