Jedna od verovatno najmanje iskorišćenih taktika marketinga sadržajima su događaji uživo. Ipak, čini se da se to menja tokom proteklih nekoliko godina. Prema israživanju Content Marketing Institute, događaji licem u lice su rangirani kao najefektivnija taktika marketinga sadržajima. Štaviše, prema B2B Content Marketing: 2014 Benchmarks, Budgets & Trends, otkriveno je da 74% B2B kompanija koristi događaje licem u lice, pri čemu 67% kaže da su dugađaji efektivni. Ali, ukoliko marketari shvataju da događaji mogu biti tako moćna taktika, zašto oklevaju da ih koriste?

Jedan od glavnih razloga jeste da održavanje događaja može biti skupo. Zapravo, to je verovatno najskuplja marketinška taktika koja postoji. Uprkos tome što je jedna od najefektivnijih taktika, trošak može navesti marketare da se više oslanjaju na društvene medije, biltene, blogovanje, studije slučaja i video materijale.

Šta je marketing događajima uživo?

Marketing događajima je proces razvoja tematskog okupljanja, izlaganja, prikazivanja ili prezentacije koja se koristi da se promoviše proizvod, usluga, cilj ili organizacija. U ovim događajima se može učestvovati, biti sponzor ili domaćin, a mogu se odigravati kako onlajn, tako i oflajn. Marketing događaji su postali toliko uobičajeni da ih možda zapravo ni ne primećujete.

Neki izuzetni primeri marketinga događajima uključuju:

TED govori – TED je bio domaćin više od 4300 događaja i jasno je da razumeju da su događaji uživo savršena platforma za njihov slogan “Ideje vredne širenja”.

Apple događaji za medije – Apple pokreće mnogo glasina kada najavi svaki sledeći događaj. Tokom ovih događaja kompanija najavljuje nove proizvode, redizajn proizvoda i unapređenja. Stiv Džobs je usavršio njihove događaje.

Parada za dan zahvalnosti robne kuće Macy – izvorno su je razvili zaposleni, a ova parada je postala sinonim za samu robnu kuću i privlači milione gledalaca uživo i preko televizije, uvodeći ih u napetu sezonu kupovine za praznike.

Samsung Koncert iznenađenja – Kada je Samsung po prvi put najavio svoj 3D LED TV na Tajms Skveru još 2010., brend je imao poseban sadržaj za radoznale prolaznike, neočekivani koncert benda Black Eyed Peas. Koncert iznenađenja je generisao 2.4 milijarde medijskih pregleda.

Događaji uživo i njihov značaj u marketingu

Evo pitanja koje bi trebalo da sumira značaj događaja uživo: Šta je bilo vrednije pamćenja? Prisustvnovanje koncertu vašeg omiljenog brenda? Ili čitanje recenzije koncerta sa bloga? Sva je prilika da je odlazak na koncert zapravo bio bolje iskustvo nego da ste samo čitali o tome.

A to je moć događaja.

Iskustvo u realnom životu je daleko efektivnije u stvaranju uspomena i uspostavljanju preferenci kod kupaca. Zapravo, kupci će upamtiti događaj ili iskustvo mnogo duže nego nešto da su pročitali na blogu ili u objavi na društvenim medijima. Kada možete da angažujete svoje kupce, pružate im dugotrajni i moćni utisak o vašem brendu.

Pored kreiranja utisaka, događaji takođe mogu:

  • Pružiti vašim kupcima priliku da vide proizvod ili uslugu u akciji.
  • Omogućiti interakcije sa zaposlenima i istomišljenicima; ništa nije bolje od rukovanja i gledanja ljudi u oči.
  • Pokrenuti angažovanje sa vašim brendom.
  • Ponuditi priliku da se vide informacije o novom proizvodu pre njegovog lansiranja.
  • Čini da se posetioci osećaju kao da se o njima brine.

Kako događaji uživo doprinose kreiranju sadržaja

Još jedna prednost događaja je to što imate mogućnost da stvarate sadržaj i zadržite vaše kupce angažovanim nakon što se događaj završi. Neki primeri sadržaja koji mogu biti upotrebljeni neposredno nakon događaja obuhvataju:

1. Intervjui

Postoje dva različita skupa intervjua koje možete izvesti tokom događaja – sa liderima u industriji i sa kupcima/korisnicima.  Intervjui sa liderima u industriji mogu imati brojne prednosti. Za početak, oni postavljaju vaš brend kao autoritet jer se povezujete sa osobom od uticaja. Takođe, pruža vašem blogu, sajtu, itd. još jedan glas pored vašeg. Intervjui sa kupcima i/ili korisnicima vam mogu pružiti fidbek koji se odnosi na sam događaj, šta im se dopalo, a šta ne. Često su ove reakcije zabavne i mogu biti od pomoći da generišete više poseta na vašem sajtu, budući da će učesnici intervjua podeliti to sa drugima.

2. Prenosi

Uspomoć tehnologije sada možete doći do šire publike prenošenjem događaja. Bilo da je reč o seminaru, otkrivanju novog proizvoda ili priređivanju koncerta, možete raširiti svest o brendu dalje nego ikada ranije. Pored dosezanja veće publike, prenošenje ili vebkasti događaja mogu smanjiti troškove (manje putovanja, smeštaja, obroka, itd.), a da se pritom ipak povezujete sa svojom publikom i stvarate taj upečatljivi sadržaj koji vam je potreban!

3. Slike

Slike su glavni deo marketinga sadržajima. Ljudi uživaju u glednju i deljenju kvalitetnih slika. Nema razlike ni kada je reč o događajima. Ljudima pružaju priliku da ponovo prožive te momente i vide osobe koje stoje iza brenda u novom svetlu. Omogućeno vam je da postavite efektivne sadržaje u okviru bloga ili naloga društvenih medija. Na primer, možete direktno tvitovati slike sa događaja kako biste držali informisane ljude iz publike koji događaj prate sa druge lokacije.

4. Pregled događaja

Najzad, možete napraviti pregled događaja. To biste mogli objavljivanjem video intervjua ili slika. Možete podeliti šta ste naučili, saznali ili šta vas je iznenadilo. To je jednostavna tehnika da podelite propratne informacije sa svojom publikom nakon događaja.

Potencijal za rast zahvaljujući događajima

Događaji uživo imaju potencijal da rastu i dosegnu do šire publike. Samo upamtite da su događaji više od prodajnog piča. Trebalo bi da budu integrisani u vašu strategiju marketinga sadržajima, tako da mogu nadalje definisati vaš brend, podići svest o brendu i povezati vas sa vašom publikom interakcijama – što znači da bi trebalo da se uklapaju u misiju vašeg marketinga. Kada se izvedu ispravno, događaji uživo mogu formirati dugotrajne utiske kod vaše ciljne publike.

LinkedIn Marketing vođen podacima: Saveti profesionalaca