Društveni mediji i marketing sadržajima idu ruku pod ruku. Društvene mreže i njihovi korisnici vole sadržaje visokog kvaliteta, a marketari vole izloženost koju društveni mediji omogućavaju njihovom brendu.

Danas nedostatak prisustva u društvenim medijima više nije opcija. Izgradnja snažnog brend identiteta na društvenim profilima je imperativ za svaki biznis, bilo da je to putem kuriranog ili originalnog sadržaja. Brendovi moraju utilizovati moć društvenih medija kako bi postavili svoje sadržaje ispred potencijalnih kupaca, proširili svoj domet i generisali više saobraćaja.

Društveni mediji i marketing sadržajima su vaš pouzdani alat

Društveni mediji i marketing sadržajima su nezaobilazni alat za sve biznise i oni treba da igraju centralnu ulogu u vašoj strategiji, a evo i zašto:

1. Interakcija sa kupcima

Imati aktivno prisustvo na društvenim medijima vam omogućava da postavite poruku svog brenda ispred većeg proja potencijalnih kupaca i, što je još važnije, održava vas tamo dok ne dođe vreme da oni kupe vaše proizvode ili usluge. Razmislite o tome kako se ljudi kreću kroz ciklus onlajn kupovine – često postoji veliki jaz između inicijalne svesti i interesovanja, u odnosu na konačnu konverziju. Ostajući aktivni na društvenim medijima i interagujući sa vašim kupcima, možete premostiti taj jaz, održati njihovu pažnju i podstaći ih da poduzmu akciju koju želite.

Štaviše, vaša sposobnost da interagujete sa kupcima putem društvenih medija vam takođe pruža priliku da ojačate lojalnost ka brendu. Marketing se odnosi na izgradnju i zadržavanje pozitivnih odnosa, a nema boljeg načina od komuniciranja sa vašim kupcima u zabavnom, slobodnom i otvorenom okruženju. Društveni mediji olakšavaju vođenje konverzacija, odgovaranje na pitanja, adresiranje briga i izgradnju poverenja sa vašim kupcima, pomažući da odnegujete pozitivne i vredne odnose.

2. Poboljšajte brending

Društveni mediji su mesto gde ljudi dolaze da se sastanu, diskutuju i istražuju stvari za koje su zainteresovani. Važno je kada naiđu na vaš profil, da ih dočekate profesionalnim izgledom i opštim pozitivnim prvim utiskom. Prvi utisak koji posetioci imaju o vašem profilu će imati trajan uticaj na to kako percipiraju vaš brend. Najbolji način da koristite društvene medije da unapredite svoj brending jeste da se fokusirate na objavljivanje redovnog, visoko kvalitetnog sadržaja i vodite računa o komentarima i porukama kupaca. Ovo će vašim pratiocima dokazati da ste prisutni i da ste zainteresovani za njih, a ne samo za posao.

3. Pojačajte vidljivost brenda & SEO

Gugl i drugi pretraživači obraćaju sve više pažnje na društvene mreže i društvene indikatore poput “sviđanja” i deljenja kada određuju relevantnost brenda za određeni upit pretrage. Zapravo, sadržaji na Pinterest tablama se trenutno pregledaju od strane pretraživača. Na taj način, imati aktivan i upečatljiv sadržaj koji angažuje može biti od pomoći da ojačate vaš SEO i daje vam više prilika da se vaš brend prikazuje u pretragama.

Ne samo da društveni mediji igraju uticajnu ulogu u identitetu vašeg brenda i dosezanju novih publika, već jednako tako mogu imati značajan uticaj na vaš SEO. Gugl i drugi pretraživači pregledaju metriku društvenog prisustva kao indikatore autoriteta brenda i relevantnosti za specifične teme, upotrebom tih indikatora za određivanje opštih rezultata pretrage.

Dakle, koji društveni signali utiču na SEO?

1. Pinterest table

Gugl redovno prolazi kroz određeni broj kanala društvenih medija, ali su jako selektivni kada je reč o prikazivanju sadržaja društvenih medija u rezultatima pretrage. Na primer, Gugl neće prikazati sadržaj sa Fejsbuka ili Tvitera, ali trenutno prikazuje sadržaje sa Pinteresta u rezultatima. Ako vaša ciljna grupa koristi Pinterest, itekako je vredno vašeg vremena da usvojite ovu društvenu mrežu i počnete sa kreiranjem, deljenjem i kuriranjem sadržaja koji je targetiran specifično za njih i njihova interesovanja. Možete optimizovati svoje Pinterest table fokusiranjem na naslove i opise, i postarajte se da uključite ključne fraze koje vaša publika pretražuje.

2. Fejsbuk angažovanje

Kada pregleda Fejsbuk stranice, Gugl indeksira broj ljudi koji su “bili tu”. Očigledno, što su ovi brojevi veći, veća je verovatnoća da se vaša stranica više rangira u rezultatima pretrage budući da u očima Gugla ta statistika predstavlja indikatore da je vaš brend autoritet u vašoj niši.

3. Tviter linkovi

Gugl je nekada prikazivao tvitove u svojim rezultatima pretrage, ali od 2011-te, linkovi u tvitovima su postali “ne-prateći”. Dakle, iako Tviter može biti dobar put za direktnu komunikaciju sa vašim pratiocima, neće vam pomoći sa vašom SEO strategijom, bez obzira koliko je vredan sadržaj vašeg Tviter profila.

4. LinkedIn umrežavanje

Ne samo da 91% marketara koristi LinkedIn za distribuiranje sadržaja, 60% njih tvrdi da je to najefektivnija taktika za društvene medije. Ipak, LinkedIn nije nužno podsticaj za SEO jer ugrađuje više od 300 preusmeravanja i sintaksu bez praćenja u većinu linkovanih referenci. S druge strane, LinkedIn je najbolja opcija da ostvarite profesionalne poslovne veze, a optimizovani profil vam može pomoći da se vaš brend rangira više.

Plaćeni, sopstveni i stečeni mediji

Poslednji savet u ovom vodiču jeste diskusija o plaćenim, sopstvenim i stečenim medijima. Kako biste optimizovali saobraćaj i rast kupaca, potrebno je da investirate u sva tri kanala. Ovi medijski kanali su suštinski u planiranju vaše marketing strategije. A svaki medjski kanal mora da funkcioniše sa drugima tokom životnog ciklusa kupca.

Ali, u čemu je razlika između ovih kanala i kako svaki od njih igra ulogu u vašoj strategiji marketinga sadržajima?

Plaćeni sadržaji

Plaćeni sadržaj je ono što biste smatrali “tradicionalnim” oglašavanjem. Ova vrsta oglašavanja se sastoji od:

  • Štampanih oglasa: slike, od magazina i novina do bilborda
  • Plaćanje po kliku – Pay Per Click (PPC): oglasi na banerima putem servisa kao što je Google AdWords
  • Retargetiranje: posetite Amazon stranicu sa cipelama i primetićete oglase za te cipele gde god se krećete onlajn.
  • Društveni mediji: Fejsbuk oglašavanje skrojeno prema polu, interesovanjima i lokaciji.
  • Afiliejt: zarađivanje provizije promovisanjem proizvoda druge kompanije – pišete recenziju o cipelama na Amazonu, posetilac klikne na link kako bi kupio cipele preko vašeg sajta i vi ćete biti plaćeni.
  • Plaćeni influenseri: Bilo plaćanjem ili davanjem besplatnih usluga ili proizvoda.

Pogodnost plaćenog sadržaja je da ga masovna publika može videti putem višestrukih kanala, kao što su tradicionalna štampa i veb stranice. Takođe imate kreativnu kontrolu. Ipak, plaćeni sadržaj može biti skup i mnogo je konkurencije.

Postarajte se da obavite istraživanje i uvek testirajte. Vaš novac će biti bolje utrošen ukoliko možete da pronađete troškovno efektivne kanale i medije koji na najbolji način stižu do vaše publike.

Sopstveni i stečeni mediji

Sopstveni mediji bi bili elementi veb stranice, sadržaji ili fizičke lokacije nad kojima imate potpunu kontrolu, budući da ih posedujete. To obuhvata sve od veb sajta, bloga, biltena elektronske pošte i stranice na platformama društvenih medija. Sadržaj koji se prikazuje na tim kanalima služi da dođe do vaše trenutne zajednice ili korisničke baze.

Biće potrebno vreme da izgradite ove zajednice i kupce, ali sopstveni kanali su sjajan način da sprovodite kampanje, promovišete sadržaje i podstaknete preporuke i angažovanje. Takođe, ne zaboravite da se linkovi uključeni u sopstvene medije vraćaju na originalni izvor – infografika podeljena na Fejsbuku bi trebalo da ima link ka vašoj originalnoj blog objavi koja ga sadrži.

Stečeni mediji se sastoje od pominjanja na društvenim medijima, deljenja, objava i recenzija. Kada čujete da je nešto postalo “viralno”, to znači da je steklo pažnju vaših najvećih obožavalaca koji su raširili vaš sadržaj. Stečeni mediji se takođe sastoje od objava u tradicionalnoj štampi, postavljanja na sajtove za agregiranje (Reddit), ili ako uticajni blogeri diskutuju vaše sadržaje. Veoma je vredno, ali jako teško doći do toga.

Budući da je ovo vrsta kampanje preporukama, trebalo bi da se fokusirate na sadržaj koji je autentičan za poruku vašeg brenda, a ne samo da pravite nešto kako biste pridobili pažnju.

Društveni mediji i marketing sadržajima: Integracija kanala

Konvergiranje ovih medijskih kanala je ultimativni cilj u vašoj kampanji marketinga sadržajima. Ali, kako možete uspešno integrisati plaćene, sopstvene i stečene kanale?

Premda postoji veliki broj strategija, ideja je da plaćeni i sopstveni mediji dobiju stečene medije zahvaljujući izuzetnim sadržajima. To se može postići sledećim aktivnostima:

  • Otkriti vrste sadržaja koje vaša specifična publika deli ili o njima diskutuje.
  • Otkriti sadržaj koji rezonira sa specifičnom demografijom u vašoj zajednici.
  • Otkriti najbolje dane i vreme kada će se vaša zajednica angažovati i deliti sadržaje.

Nakon što pribavite ove informacije, biće potrebno da uradite sledeće kako bi se vaš pristup integracije isplatio:

  • Napravite kalendare i za kreiranje sadržaja i za plaćene promocije, gde ćete planirati i zakazivati vaše sadržaje.
  • Napravite sadržaje za sopstvene medije koji će inspirisati vašu zajednicu.
  • Delite sopstveni sadržaj na platformama društvenih medija kako biste najbolje došli do vaše zajednice.
  • Delite svoje sadržaje putem prenosa, digitalnih i štampanih medija.
  • Postarajte se da blagovremeno odgovarate vašoj zajednici.
  • Merite, nadzirite i analizirajte izveštaje o tome koliko je vaša kampanja bila efektivna upotrebom automatizovanih sistema.

Ukratko, ovde je cilj biti kadar da se kupci privuku, angažuju i konvertuju u promotere brenda.

Društveni podaci – 5 načina kako ih iskoristiti za svoj biznis