Premda je glavni fokus našeg vodiča usredsređen na marketing sadržajima i SEO, važno je ne dozvoliti da vaša SEO strategija pretežno diktira vaše aktivnosti na društvenim medijima. Trebalo bi da gledate na svoje strategije marketinga, SEO i društvenih medija kao na tri dela iste slagalice – bez bilo koje od njih, slagalica je nedovršena. Perspektiva marketinga sadržajima prikazuje široku sliku i treba da razumete da iako društveni mediji možda nemaju tako sveprisutan uticaj na vaše prodajne rezultate (trenutno), to je ipak jedan od najvažnijih i najefektivnijih alata za promovisanje vaših sadržaja i vašeg brenda široj publici.

Imajte na umu da što više ljudi vidi i deli vaše sadržaje, steći ćete više dolaznih linkova. Ovo će se prevesti u relevantnost u očima Gugla i može ultimativno voditi do boljih rezultata u pretragama.

Perspektiva marketinga sadržajima

Razumeti kako društveni mediji utiču na različite aspekte marketinga sadržajima vam omogućava da prioritizujete i napravite bolje strategije za vaš pristup sadržajima. Važno je upamtiti zašto uopšte koristimo društvene medije – kako bismo delili kvalitetne sadržaje i povezali se sa našom zajednicom obožavalaca i pratilaca.

Steknite razumevanje uticaja saobraćaja sa vašeg veb sajta na vašu strategiju sadržaja

Jako je važno za sprovođenje vaše strategije da razumete ulogu koju analitika može igrati u tome kako ćete praviti nove ideje za sadržaje dok se vaša kampanja odvija i počnete da dobijate saobraćaj ka vašem veb sajtu. Razumeti kako vaši posetioci pronalaze i interaguju sa vašim sadržajima će vam pružiti bolju ideju o vrstama informacija koje traže kada dođu do članka, blog objave ili drugog sadržaja koji ste objavili.

Na primer, ukoliko geografija igra ulogu u vašem biznisu i uvidite da sadržaj koji stvarate čitaju ljudi sa druge strane planete, verovatno treba da shvatite zašto vaš sadržaj otkrivaju ljudi iz različitih regiona umesto onih koje pokušavate da uslužite.

Još jedan primer bi mogao biti da sav saobraćaj na vašem sajtu dolazi iz jednog izvora. Da li ste svesni ovog saobraćaja koji se usmerava na vas? Koja je to vrsta veb sajta ili izvora? Da li postoji način da napravite novi sadržaj i iskoristite ovu priliku još jednom i nadalje? Da li se preusmereni saobraćaj koji dobijate uklapa u vašu ciljanu demografiju?

Isti primer se očigledno može podjednako primeniti na ključne fraze. Recimo da dobijate saobraćaj za 1 ključnu frazu koja nema nikakve veze sa vašom publikom ili poslovanjem. To bi isprva moglo biti uzbudljivo, činjenica da dobijate bilo kakav saobraćaj, ali ultimativno to neće učiniti ništa da pomogne vašem biznisu na duge staze… zar ne?

Ili je to možda nova prilika za vas da preradite svoj brend ili marketinšku poruku za te posetioice? Kako biste ubrali koristi bilo kog saobraćaja, dobro je razumeti zašto su ljudi stigli do sadržaja vašeg veb sajta i šta su radili nakon što su tamo dospeli. Metrike poput stepena odskakanja i vremena provedenog na sajtu vam mogu pružiti uvid u to koliko dugo su ostali angažovani na stranici. “Toplotno” mapiranje stvari podiže na viši nivo i pokazuje nam GDE se njihov pogled zadržava na stranici.

Mogli bismo dugo diskutovati dodatne primere budući da detaljne podatke pruža program kao što je Google Analytics.

Ovde je poenta obratiti dužnu i pomnu pažnju na saobraćaj koji dobijate, tako da možete raspolagati boljim razumevanjem trenutne pubike vaših sadržaja i napraviti strategije na osnovu ovih podataka u budućnosti.

Veće Instagram angažovanje uz analizu podataka: TOP strategije