Možete imati sav saobraćaj ovoga sveta, ali ako ne možete da konvertujete taj saobraćaj u lidove, ne možete da izgradite levak koji će vam pomoći da napravite prodaju. Bez prodaje, ne možete imati prihode. A bez prihoda, ne možete ponovo investirati u saobraćaj i generisanje lidova.

Pre nego što pokušate da generišete lidove, potrebni su vam magneti lidova. Uz nešto poput elektronske knjige ili besplatnog kursa, imate mogućnost da privučete lidove u svoj biznis. Nakon što pripremite magnete lidova, možete koristiti raznolike izvore saobraćaja da privučete pažnju na svoje magnete lidova.

Sledećih pet izvora saobraćaja su lokacije gde možete pronaći ljude za svoje magnete lidova. Neki od ovih izvora su besplatni, a neki plaćeni, ali preporučujemo da počnete od besplatnih izvora saobraćaja i skalirate svoj put ka plaćenim izvorima.

1. Organski saobraćaj od pretraga

Organski saobraćaj od pretraga je saobraćaj koji dolazi od pretraživača. Nije potrebno da platite za ovaj saobraćaj. Svaki pretraživač ima plaćene navode u svojoj pretrazi, kao i besplatne navode – ukoliko se postarate da se vaše stranice pojavljuju u rezultatima pretrage za specifične ključne reči, onda ćete biti u mogućnosti da se oslonite na dosta saobraćaja i nećete morati da platite za to.

Jedini problem sa organskim saobraćajem od pretraga je to što se vaše stranice za doček (landing page) neće tako lako rangirati u pretraživačima. Pretraživači preferiraju stranice prepune sadržaja i ne rangiraju baš najbolje stranice za doček.

Trebalo bi da navodite saobraćaj od pretraga na stranice sa blogovima, treba da imate dobar sadržaj, povratne veze i dobar SEO vaše stranice.

2. Plaćeni sadržaj od pretraga

Još jedan metod da dobijete saobraćaj za vaše stranice za lidove jeste od plaćenih navoda u pretragama. Plaćeni navodi u pretragama imaju cenu, ali ako znate kako da konvertujete svoje lidove u prodaju, onda možete da priuštite da platite za klikove. Možete konfigurisati svoje plaćene oglase u pretragama na alatima kao što je Google Ads, gde možete postaviti plaćene oglase u pretragama na Gugl pretraživaču.

Svaki pretraživač ima alat za oglašavanje. Istražite različite pretraživače koji će vam pomoći da nađete proizvode u okviru niše. Možete se oglašavati i na tim izvorima. Dobra stvar u plaćenom saobraćaju od pretraga jeste što pretraživači neće oklevati da usmere saobraćaj ka vašim stranicama za lidove. Iako je teško rangirati vaše stranice za lidove u organskim pretragama, nema apsolutno nikakvih problema sa plaćenom pretragom.

Jedini nedostatak plaćenog izvora saobraćaja je taj što za njega morate da platite. Ali, ako možete da dobijete povrat na investicije iz tog saobraćaja, možete ga brzo skalirati. Može potrajati i nekoliko nedelja, ili meseci, dok ne počnete da dobijate značajan organski saobraćaj ka vašem veb sajtu, dok se plaćeni oglasi u pretragama mogu brzo skalirati. Možete doći od 1.000 posetilaca dnevno do 10.000 posetilaca dnevno preko noći. Sve što je potrebno da uradite jeste da povećate svoj budžet za oglašavanje.

Premda je saobraćaj iz pretraga dobar, visoko kvaitetan, izvor saobraćaja, postoje dva velika nedostatka kada je reč o pretragama. Saobraćaj može biti skup ukoliko se mnogo oglašivača nadmeće za iste ključne reči, a vaš saobraćaj je ograničen na osnovu obima pretrage za te ključne reči.

3. Prikazni oglasi

Prikazni oglasi su oglasi sa tekstom i banerima koje vidite na drugim veb sajtovima. Mnoge prikazne oglase kontroliše sama Gugl mreža, ali to nije jedina vrsta prikaznih oglasa.

Ako ste izdavač i želite da prikazujete oglase na svom sajtu, možete se prijaviti na Google AdSense program. Ne preporučujemo ovaj metod monetizacije vašeg saobraćaja, jer će zarada po posetiocu biti prilično niska. Ali, to je dobar način da generišete saobraćaj ukoliko ste oglašivač.

Pogodnosti prikaznih oglasa:

  • Imaju neograničen potencijal za visok saobraćaj.
  • Prikazni oglasi su jeftini.
  • Možete imati prikazne oglase sa tekstom, ili sa slikama.
  • Možete uraditi retargetiranje sa prikaznim oglasima.

Nedostaci prikaznih oglasa:

  • Oglasi se prikazuju ljudima koji nemaju izvornu nameru da kupe.
  • CTR (click-through ratio) će biti manji
  • Konverzije će biti manje
  • Ponekada ćete dobiti neispravne klikove na vaše oglase, a za to će vam ipak biti naplaćeno. To su bot klikovi, a ne pravi ljudi.
  • Ljudi ignorišu prikazne oglase i vremenom postaju manje efektivni.

Postoje različite vrste prikaznih oglasa:

Google prikazni oglasi: Odličan izvor saobraćaja, budući da ne prikazuju samo oglase sa slikama, već i tekstualne oglase. Kada pokrenete oglase u pretragama na Guglu, možete omogućiti i mrežu prikaznih oglasa. Gugl će puštati kombinaciju oglasa u pretragama i prikaznih oglasa. Na osnovu upita u pretraživaču, Gugl zna ko će verovatnije kliknuti na prikazne oglase i pokazuje ih samo tim ljudima. Takvi prikazni oglasi su dobro targetirani i dobijaju bolji CTR nego generički baner oglasi.

Facebook oglasi: Fejsbuk je jedna od najvećih mreža za prikazne oglase na svetu. Oni puštaju oglase na Fejsbuk platfomi, a takođe i na instagramu i drugim veb sajtovima.

Nejtiv oglasi: Treća vrsta prikaznih oglasa koje preporučujemo su nejtiv oglasi. Nejtiv oglasi ne izgledaju kao oglasi, već izgledaju kao preporučeni sadržaj. Jedan od nedostataka jeste što su ti oglasi generalno veoma lošeg kvaliteta. Ljudi oglašavaju razne stvari kada je reč o nejtiv oglasima. Ali, istovremeno, nejtiv oglasi mogu doneti saobraćaj uz veoma niske troškove i sjajni su za brendiranje.

4. Afiliejt saobraćaj

Možete dati proviziju kao procenat od vaše prodaje vašim partnerima i onima koji vas preporučuju, i dati im da promovišu vaše proizvode. Ako prodajete digitalni proizvod, daćete partneru proviziju samo od prodaje. Nema potrebe da dajete proviziju na saobraćaj koji dolazi na vaše stranice. Ovo je besplatan način da dođete do saobraćaja.

5. Preporučeni saobraćaj

Možete napraviti kampanju preporuka i navesti ljude da preporučuju druge ne bi li ostvarili mogućnost neke ponude. Kampanje preporuka su slične afiliejt kampanjama, ali ovde nema novčane provizije. Ideja je da dajete nagrade ljudima (većinom digitalne proizvode) kada usmere druge ljude ka vašem brendu. Ne možete momentalno prevesti ove preporuke u kupce. Potrebno je da izgradite poverenje sa njima upotrebom automatizovanog marketinga.

Generisanje lidova: Strategije integrisane sa analitikom podataka