Novi norveški zakon se bavi navođenjem retuširanih fotografija u pokušaju da se pozabavi problemima doživljaja izgleda tela u društvu.

Novi zakon nalaže da kreatori sadržaja navode kada su retuširali ili dodali filter na fotografiju.

Svaka fotografija na kojoj su „oblik, veličina ili koža tela promenjeni retuširanjem ili drugim manipulacijama“ mora biti označena kao obrađena, navodi se u zakonu.

Reklama i oglašavanje

Pored oglašivača, zakon takođe predviđa da poznate ličnosti i osobe sa uticajem na društvenim mrežama moraju da označavaju izmenjene slike ako su plaćene ili na neki način imaju koristi od objave.

Nova pravila su izglasana većinski prošlog meseca u norveškom parlamentu, glasanjem 72 prema 15, izveštava Yahoo News.

Obrada fotografija dovodi do „socijalne nesigurnosti, loše savesti, niskog samopoštovanja“ i „doprinosi pritisku na izgled tela“, saopštilo je norveško Ministarstvo za decu i porodicu. Cilj zakona je da stavi poseban naglasak na to kako su žene prikazane u društvu i kako to doprinosi nesigurnosti.

„Nadam se da će ta mera dati koristan i značajan doprinos suzbijanju negativnog uticaja koji takvo oglašavanje ima, posebno na decu i mlade“, saopštilo je ministarstvo o zakonu, prenosi Vice.

Novi norveški zakon o navoženju retuširanih fotografija, dopunu Zakona o marketingu iz 2009. godine, mora da odobri norveški kralj pre nego što postane pravosnažan.

Digitalni nomadi: Budućnost rada na daljinu je već prisutna