Kompanije koje imaju lidere posvećene njihovima strategijama rastu brže i profitabilnije su od svojih pandana. Nažalost, nema dovoljno izvršnih rukovodilaca koji ulažu vreme u strategiju – 85% izvršnih rukovodećih timova ulaže manje od jednog sata svakog meseca u strategiju, dok 50% uopšte ne troši vreme na strategiju.

Rezultati ovog nedostatka ulaganja pse prenose na lidere srednjeg nivoa, lidere na prvoj liniji fronta i radnu snagu: 95% zaposlenih ne poznaje ili ne razume strategiju svoje organizacije. Da bi popunili ovu prazninu i pozicionirali organizaciju za dugoročan uspeh, lideri moraju dati prioritet strategiji. Budući da „strategija“ stvara beskrajne koristi, termin je u širokoj upotrebi. Mnogi ljudi smatraju da je to zbunjujuće; neki je čak mogu doživeti zastrašujuće. Nažalost, ljudi su toliko uhvaćeni u govorni jezik da im nedostaje suštinsko značenje. U osnovi, strategija je mesto na koje želite da idete i put koji će vas tamo odvesti. To je plan za uspeh ili pobedu na duži rok, pa je važno da budete jasni šta uspeh ili pobeda znači i koji su željeni ishodi.

Pogledajmo izbliza zašto je strategija važna za preduzeća i kako može pomoći u pokretanju vaše organizacije.

1. Strategija navodi lidere da ostanu fokusirani na kratkoročni i dugoročni rast

Organizacije i lideri se podjednako suočavaju sa stalnim izazovom balansiranja kratkoročnih i dugoročnih ciljeva kada se pojave brzi, trenutni zahtevi i pritisci. Lideri moraju pronaći sposobnost i prisustvo uma za prelazak naprijed-natrag između konkurentskih kratkoročnih i dugoročnih zahtjeva.

Sa jasnom strategijom, lideri su sposobniji da ispune kratkoročna očekivanja i upravljaju pritiscima i odlukama na način koji je u skladu sa i održava sveobuhvatnu misiju i viziju kompanije. Na primer, Hitachi, vodeći multinacionalni proizvođač automobilskih sistema, građevinskih mašina i odbrambenih sistema, svoju dugoročnu viziju deli na trogodišnji srednjoročni plan. Plan je dalje podeljen na godišnje ciljeve. Usklađivanjem svih lidera i upravljačkih timova sa ovim ciljevima, Hitachi može aktivno angažovati svoje timove u postizanju kratkoročnih ciljeva koji podržavaju dugoročne ciljeve i strategije.

Na kraju, strategija je Hitachiju omogućila da neguje dugoročne odnose sa investitorima i podigne vrednost njihovog preduzeća. Zbog toga je strategija toliko važna za dugoročni uspeh preduzeća-umesto da podriva kratkoročne ciljeve, strategija ih koristi da podrži dugoročnu viziju poslovanja. Ova kohezija je od vitalnog značaja za očuvanje održivosti svake organizacije.

2. Strategija stvara jednu viziju usredsređenu ka napred

Kao što je ranije napomenuto, 95 odsto zaposlenih nije svesno ili ne razume strategiju svog poslovanja. Lideri na svim nivoima igraju ključnu ulogu u zatvaranju ove praznine. Kada organizacije vode strateški lideri, one su bolje opremljene da ostanu relevantne i dodaju vrednost koja je usredsređena na budućnost organizacije.

Vaša poslovna strategija treba da vodi strategiju na svim nivoima. Pomažući ljudima na svim nivoima da razumeju strateške ciljeve organizacije, kao i „kako se uklapaju i zašto su važni“ toj strategiji, možete stvoriti grupu ljudi angažovanih na smislenom poslu sa jednom, vizijom usmerenom na budućnost koja pokreće poslovanje ka postizanju tih ciljeva. Ovaj pristup gradi povećani osećaj odgovornosti u celoj organizaciji.

Na primer, tim ili funkcija u lancu vrednosti mogu poboljšati svoj tok rada na način koji je bolje prilagođen da podrži strateške ciljeve preduzeća. To može uključivati prilagođavanje tromjesečnih ciljeva zaposlenih ili članova tima za obuku radi povećanja produktivnosti i boljeg zadovoljavanja zahtjeva tržišta.

Kada je u pitanju izvršavanje strateške vizije, lideri imaju upravu za započinjanje razgovora i pomažu svojim timovima da shvate kako mogu preuzeti proaktivnu ulogu u oblikovanju budućnosti. Strategija jasno definiše uslove za usklađivanje i delovanje.

3. Strategija pravi biznise zasnovane na podacima

Podaci su ključni za donošenje pametnih poslovnih odluka. Pošto 67 odsto poslovnih strategija organizacije nije usklađeno sa strategijama njihovih odeljenja i korporacija, usredsređeni KPI mogu ublažiti ovu razliku. Pojednostavljeni KPI-ji postaju katalizatori za merenje merljivih ciljeva prema kratkoročnim i dugoročnim ciljevima, pomažući preduzeću da postane više vođeno podacima.

Štaviše, kompanije se mogu pozivati na strateške ciljeve radi boljeg razumevanja, kombinovanja i upravljanja više izvora podataka kako bi rešavanje problema i donošenje odluka bili efikasniji. Izvršni lideri mogu analizirati podatke kako bi dešifrovali kako mogu bolje da rasporede svoje resurse za različite funkcije i inicijative.

Na primer, Hitachi detaljno pregledava svoje strategije i KPI -je i periodično ih ažurira kako bi bio u toku sa promenama u industriji, konkurentima i strateškim prioritetima. Ovo pomaže kompaniji da ostane ispred svojih konkurenata i identifikuje načine za dalje usavršavanje svojih organizacionih procesa u cilju podrške dugoročnoj održivosti.

4. Strategija promoviše stratešku agilnost

Periodična ažuriranja zasnovana na podacima Hitachi uključuje ne samo zaštitu svojih internih operacija i upravljanja, već i svoju spoljnu poziciju na tržištu. Strategija je od suštinskog značaja za pomaganje preduzećima da utvrde i poboljšaju svoje vrednosti kao kompanije, što im može pomoći da podignu svoj ugled u industriji i kod kupaca.

Dobro definisana strategija je važna-ali strateška agilnost je još važnija. Strateška agilnost je sposobnost organizacije da brzo reaguje kada se pojavi interna ili eksterna prilika. To znači imati fleksibilnost za efikasno ponovno određivanje prioriteta projekata i inicijativa, unošenje ispravki na kurs i preduzimanje akcija. Kada postoji strategija, lideri će imati snažan osećaj o tome kako se planovi razvijaju kako bi mogli brzo da se kreću kada se pojave problemi ili prilike.

Strategija gura lidere da razmisle i brže reše strateška pitanja sa kojima se njihove organizacije mogu suočiti.

Trendovi globalizacije: Kako promene u proizvodnji i na tržištu rada utiču na vaš lanac snabdevanja? Kako će to uticati na vaše ciljeve prihoda?
Tehnološki poremećaji: Koji tehnološki napredak je na pomolu koji će promeniti ponašanje potrošača ili proizvodne procese preduzeća? Koje vrste novih tehnologija organizacije moraju da primene?
Ponašanje i promene konkurenata: Koje vrste poslovnih strategija sprovode vaši konkurenti? Kako se menja ciljni marketing? Kako možete da podignete organizacione procese i vrednujete predloge da biste ostali ispred?

5. Strategija pomaže liderima da se prilagode promenama

Promene su neizbežne u poslu. Uvek će biti nestabilnosti, nejasnoća i složenosti. Nažalost, nedovoljno lidera ima odgovarajuću obuku i stručnost da uspešno vode svoju organizaciju kroz promene-skoro dve trećine preduzeća veruje da je nedostatak stručnosti u upravljanju promenama prepreka u njihovim najnovijim inicijativama.

S uspostavljenim temeljnim principima poslovne strategije, liderima ne preostaje ništa drugo nego da pomognu sebi i svojim timovima da se promene i evoluiraju jer će morati da rade stvari koje se razlikuju od onoga što su radili u prošlosti.

Strategija stvara promene koje su namerne, namerne i osmišljene, ali lideri moraju biti pokretači promena na načine koji podržavaju strategiju. Oni takođe imaju odgovornost da vode ljude kroz prirodne promene koje se dešavaju u poslovnom okruženju. Promena nije laka. Ostanak ukorijenjen u strategiji može pomoći liderima da se osjećaju sigurnije u vođenju dugoročnih inicijativa i obučavanju članova tima kroz proces promjene.

6. Strategija otkriva vrednost u inovacijama

Strategija izaziva inovativno razmišljanje – ključnu lidersku sposobnost.

Strateški lideri mogu izdržati promene i uspeti inoviranjem i prilagođavanjem načina na koje njihova organizacija može da se nosi sa inicijativama. Svaki posao je drugačiji i pristup rezaču kolačića neće biti dovoljan u većini situacija. Sa jasnim fokusom na strategiju, lideri će biti primorani da pronađu kreativna i prilagođena rešenja problema, kao i načine za efikasnije sprovođenje strategije.

Poslovni lideri takođe mogu da se uključe u menadžerske lidere kako bi im pomogli da iskoriste kreativnost, stručnost i veštine članova tima na način koji podržava ukupnu strategiju poslovanja. Lideri mogu pronaći načine da iskoriste prednosti i slabosti organizacije i da ih iskoriste za osmišljavanje realne mape puta do uspeha.

Strateški razmišljamo manje nego ikada