„Liderstvo je poput mišića. Što inteligentnije trenirate, to postajete jači.” Na osnovu istraživanja i praktičnog iskustva u sektorima poslovanja, visokog obrazovanja i neprofitnih organizacija, savetujemo višim liderima da pojačaju svoju obuku za liderske veštine većeg učinka u 5 oblasti:

  1. Timski rad i saradnja;
  2. Promena u organizaciji;
  3. Komunikacija;
  4. Agilno učenje; i
  5. Rasuđivanje.

Kako liderske veštine vode do većeg učinka?

Ovo su neke od najkritičnijih veština i iskustava koje su višim rukovodiocima potrebne za uspeh.

1. Timski rad i saradnja

Ovo je važno za organizacije na dva načina.

Interno, bez toga nećete mnogo uraditi. Spolja su vam potrebna partnerstva sa istomišljenicima koji unapređuju vašu strategiju, bilo da se radi o razvoju novih proizvoda ili probijanju na tržišta u razvoju.

Ali podsticanje timskog rada nije lako. U nedavnoj studiji, 97% viših rukovodilaca je reklo da je saradnja ključni faktor u organizacionom uspehu. Ali manje od polovine veruje da su vođe u njihovim organizacijama vešti saradnici.

2. Upravljanje promenama

Prvo, gledajte na promene pozitivno i sa osećajem hitnosti. Nema smisla bojati se promena jer su one neizbežne i ne možemo ih kontrolisati.

Drugo, usredsredite se na prilagođavanje planova spoljnim pritiscima po potrebi. U teškim vremenima, neke organizacije tvrdoglavo se drže svojih planova, verujući da će se stvari vratiti u normalu, ali je mudrije prepoznati promenu i prema tome prilagoditi svoje planove učinka.

Treće, važno je upravljati otporom promena od strane kolega. Vaša je uloga i odgovornost da im pomognete da razumeju šta se dešava spolja i zašto se vaša organizacija mora prilagoditi. Uključite druge u osmišljavanje i implementaciju velikih inicijativa za promene, bilo da se radi o restrukturiranju radne snage ili procesu razvoja novih proizvoda. Ovo je sastavni deo na putu postajanja uspešnog lidera promena.

3. Komunikacija

Kao izvršni direktor sa zahtevnim rasporedom, lako je biti odsečen od ostatka organizacije.

Svi možemo naučiti lekciju od A. G. Laflija, penzionisanog izvršnog direktora kompanije Procter & Gamble. Bio je sjajan slušalac, često je posećivao potrošače u njihovim domovima ili im se pridružio na izletima do prodavnice. Osim što je bio izvršni direktor P & G -a, Lafli se takođe etablirao kao glavni predstavnik za slušanje u kompaniji. Znao je da za dobijanje dobrih ideja potrebno je tražiti od ljudi  da izraze svoja mišljenja i slušati ih vrlo pažljivo.

Svi bismo trebali biti glavni oficiri za slušanje u vlastitim organizacijama.

4. Agilno učenje

Da bismo uspeli u svetu u kome se naš posao uvek menja, gde su izazovi nepredvidljivi i gde konkurencija obiluje, moramo biti agilni učenici. Moramo primeniti svoja nova znanja. Možda najviše od svega, moramo verovati da možemo da se suočimo sa izazovom.

Sve je više neuronaučnih istraživanja koja kažu da možemo naučiti nova ponašanja i izmeniti duboko usađena ponašanja u bilo kojoj dobi. Potreban je naporan rad i pravi fokus, ali svi mi zaista možemo naučiti nova i efikasna ponašanja – i pomoći da naše organizacije dođu na nove nivoe učinka. Velike vođe zaista uče.

5. Rasuđivanje

Ovo je srž vođstva. U suštini, rasuđivanje se odnosi na ispravno odnošenje prema najvažnijim pitanjima – kada su u pitanju i ljudi i strategija. Bez dobre procene ljudi, performanse vašeg tima će zaostati. Bez jakog tima, vaša strategija neće biti efikasno sprovedena.

Prvo potražite ljude koji su pokazali visoke performanse, integritet i želju da preuzmu veći nivo odgovornosti. Pazite na kandidate koji se neosetljivo i abrazivno odnose prema drugima i stavljaju svoj lični interes iznad dobrobiti kompanije.

Pitanja za procenu strategije zahtevaju od lidera da pronađu nove puteve. Uspeh zavisi od postavljanja pravih pitanja, eksperimentisanja i stalnog prilagođavanja pristupa.

To još više zavisi od vašeg nivoa skromnosti. Da li ste previše sigurni u svoju procenu? Da li previše verujete u svoje stare načine poslovanja? Mislite li da će nešto zbog toga što je ranije mnogo puta radilo sada automatski ponovo raditi? Imate li poniznosti da shvatite da čak i uz sjajnu saradnju nećete sve dobiti kako treba i da ne možete sve znati sami?

Poslovna strategija do 2025. – novi pristup strateškog mišljenja