Kada ljudi pomisle na upravljanje ličnom reputacijom, odmah pomisle na poznate ličnosti ili političare. Ali svi je imaju i vaša reputacija je jedno od vaših najvažnijih bogatstava. Pozitivna reputacija privlači velike talente u vašu organizaciju i pomaže vam da lakše pregovarate i sarađujete.

Lideri srednjeg nivoa su previše stari da bi bili na alatu, a previše mlađi da bi bili u krugu. To je težak nastup, prevođenje strategije u stvarnost, pokretanje kulture, biti i vođa i sledbenik. Iscrpljujuće.

Možda zato većina lidera B-nivoa ne uspeva da iskoristi svoj liderski brend, ili je to možda izgovor. Imamo prilično složen odnos sa konceptom našeg liderskog brenda – mnogi od nas smatraju da je to neukusno i radije bi se držali dalje od centra pažnje. Ipak, mi imamo vodeću ulogu. Pitajte bilo kog lidera C-nivoa i oni će vam reći da su počeli da rade na svojoj liderskoj reputaciji mnogo pre nego što su ušli u stvari C-nivoa, obično ih je to upravo tu i dovelo.

Vaša reputacija podrazumeva da definišete svoj liderski brend

Opsednuti smo svojom ličnom ponudom vrednosti kada tražimo posao, ali onda prestanemo da projektujemo tu vrednost kada se ukrcamo na brod, za koji treba reći da je još važniji trenutak! Vaš prvi posao po dobijanju nove uloge je da projektujete svoj brend – kako bi ljudi znali zašto su vas zaposlili, za šta ćete biti dobri i šta treba da očekuju.

Budite dosledni

Ako igrate izvan svog brenda ili se ponašate nestalno, ljudi to osete – a kada ste lider, neko uvek posmatra.

Projektujte svoju vrednost kako biste dokazali svoju vrednost

Da li ste ikada bili frustrirani kada vaši rukovodioci ne primećuju sjajan posao koji vi i vaš tim obavljate? I još frustriraniji kada drugi lider, koji ne proizvodi izuzetna dela, bude prepoznat i unapređen? Ovo je klasičan primer očekivanja da vaš rad govori sam za sebe i čekanja da dokažete svoju vrednost. Taj drugi lider projektuje njihovu vrednost i zbog toga će biti primećen. Kvalitet njegovog rada će vremenom dostići reputaciju. Možda ne volimo da igramo tu igru, ali to su pravila.

Kontrolišite svoj brend ili će to učiniti drugi

Svoju reputaciju tretirajte kao dragocenu robu i držite je čvrsto pod svojom kontrolom uprkos tome što situacija postaje teška. Na C-nivou rizikujete da vam mediji sude. Na B-nivou se sudi putem trača. Ako ste ikada učinili nešto loše kao lider, znaćete na šta mislimo. Ljudi koji vas čak i ne poznaju smatraju da imaju pravo da vas osuđuju. Bez odbrambenog okvira poput definisanog liderskog brenda teško je braniti se.

Liderstvo znači vidljivost

Često sam sedeo u kalibracijama za pregled učinka i slušao kako rukovodioci daju dobrim liderima običan rezultat bez boljeg razloga od „oni nisu na mom radaru“. To može izgledati grubo, ali stvarnost je važnosti vaše reputacije u izvršnim krugovima. Kao vođa, to što niste na radaru znači da ne radite posao.

Vidljivi vođa je vredan vođa

Nema reputacije znači nema vidljivosti. Iako je nekim liderima neugodno zbog vidljivosti, to je sastavni deo posla i ne samo da sebe sabotirate ako ne investirate, već ste izneverili svoj tim, svog šefa i potencijalno svoju firmu. Igniyte, kompanija za upravljanje reputacijom, kaže nam da se u proseku 49% ugleda kompanije pripisuje ugledu njenog izvršnog direktora. Iako možda niste izvršni direktor, vi ste šef svog tima, a ova statistika se odnosi i na njih. Ako nemate reputaciju, velike su šanse da je nema ni vaš tim, pa im činite medveđu uslugu ostajući ispod radara.

Društveni dokaz je najbolji dokaz

Bezos je slavno izjavio, „Vaš brend je ono što drugi ljudi govore o vama kada niste u prostoriji“. Za B-nivo, tome služe mreže, mentori i preporuke na društvenoj mreži LinkedIn – zato ih koristite.

Uklonite “ja” iz samopromocije

Svi znamo šta mislimo o nekome čiji brend postoji da služi sebi – verovatno vas strah od te stvari sprečava da trenutno iskoristite svoj brend, zar ne?

Upravljanje reputacijom pruža mogućnosti, ali u proseku lideri B-nivoa ne ulažu u svoju reputaciju, što ih dovodi do toga da budu zanemareni i frustrirani. Čak im otežava svakodnevne poslove jer im reputacija ne pomaže. Ne morate da trošite 3000 dolara dnevno na firmu koja će odrediti kakva je vaša reputacija, ali morate da potrošite neko vreme ulažući u svoju lidersku reputaciju.

Vaš uticaj na poslu: Procenite svoju formalnu i neformalnu moć