Čuli smo to stotinu ili više puta, „nije važno šta znate, već koga poznajete“, ali koliko je to istina? Napredak u karijeri ili poslovni uspeh zasigurno se svodi na kredibilitet i autentičnost, a ne samo na moć koju ima naša mreža profesionalnih kontakata.

Realnost je takva da su kredibilitet i autentičnost važni, ali kvalitetna profesionalna mreža ljudi sa kojima poslujemo je podjednako važna.

Kako izgleda vaša mreža profesionalnih kontakata?

Evo testa, zapitajte se koliko vam je ugodno da tražite od nekoga u svojoj mreži nešto veliko – na primer novac za ulaganje u novi poduhvat ili razvoj novog proizvoda?

Ako vam je to pitanje podiglo kosu na glavi, onda ste upravo proverili stvarnost koja vam govori kako stoje vaše veze.

Konfrontativno? Možda.

Sve se svodi na poverenje, kredibilitet i našu profesionalnu reputaciju.

Ovo je važno obzirom na to da nas čekaju naporne vožnje tokom narednih meseci dok svet pronalazi način da živi sa pandemijom, a ono što nam može pomoći je snaga naših profesionalnih odnosa.

Sada više nego ikada, pouzdani odnosi su dragocena valuta. Naša reputacija će nas preteći kada je potrebno:

  • Dobitni posao ili ulaganje za vaše poslovanje
  • Upoznavanje sa donosiocima odluka
  • Saradnja na projektu

Što nas vraća na naše izvorno pitanje, koliko vas cene oni koji su vam najvažniji u odnosu na ono što radite?

Dobar test je merenje količine posla koji nam stigne bez previše lovljenja. Ako je manje od 50% vašeg posla generisano iz preporuka, već imate svoj odgovor.

Kao što me je jedan brilijantni mentor jednom pitao: „koliko često vas se vaši potencijalni kupci i klijenti sete bez napora?“

Dakle, kako ćete testirati svoj profesionalni ekosistem podrške:

Ne budite osoba koja samo uzima

Kad se sastanete sa drugom osobom, nemojte se fokusirati samo na ono što želite da dobijete, razmislite o tome šta možete dati. Razmislite o vrednosti koju unosite u razgovor, sastanak, odnos.

Postarajte se da budete velikodušni sa svojim vremenom, slušate i ohrabrujete svojim idejama. Posvetite se izgradnji odnosa koji traje, a ne tretirajte sastanak kao transakcionu aktivnost.

Neki ne mogu napraviti ovu kritičnu razliku – na sastanku se uvek radi o tome šta oni žele, šta mogu da dobiju – možda poznaju mnogo ljudi, ali kvalitet tih veza će biti plitke prirode, pa morate osigurati da vaše veze funkcionišu daleko dublje.

Napravite sebi deset kvalitetnih povezivača

To su ljudi koji aktivno misle na vas, cene ono što radite i (bez napora) će vam pružiti pravu priliku za posao.

Svetski poznati psiholog Robert Ćaldini govori o autoritetu kao jednom od svojih šest principa uticaja. Kada drugi govore o našim sposobnostima ili iskustvu, ti potencijalni klijenti imaju mnogo veću stopu konverzije od bilo čega što bismo mogli direktno ostvariti.

To se još više poboljšava kada drugi preporučuju osobu koja nas preporučuje i ako imate deset ovakvih veza koje preporučuju jednu osobu svaka 2 meseca, to je šezdeset vrlo izglednih prilika godišnje.

Negovanje vaše veze sa ovim povezivačima je vreme i trud koji se dobro troši i sve se svodi na to da budete autentični i na način na koji „jeste“, nasuprot „onome što radite”.

Budite povezivač za druge

Još jedan ključ za izgradnju vaših veza je da budete „davalac“, kao kada drugima dajemo osećaj da su motivisani da uzvrate uslugu.

Dakle, ako želite da izgradite profesionalnu mrežu povezivača, moraćete da doprinesete zajednici tako što ćete i sami biti „davalac“.

Proširite svoju mrežu kontakata putem LinkedIn društvene mreže