Regruteri provode mnogo vremena češljajući LinkedIn profile — verovatno više nego što bi mnogi želeli. Posle nekog vremena, oni mogu da počnu da se mešaju, što znači da je sve što možete da uradite kao osoba koja traži posao ne biste li se izdvojili iz gomile (barem na način koji se dobro odražava na vas) verovatno vredno pokušaja. U najmanju ruku, morate da zaobiđete najčešće greške i nedostatke sa kojima se regruteri stalno susreću na LinkedIn-u. Ovo su neki od problema za koje regruteri, menadžeri za zapošljavanje i rukovodioci koji stalno koriste LinkedIn da bi zapošljavali svoje timove kažu da najgori LinkedIn profili imaju kao zajedničke.

Kako izgledaju najgori LinkedIn profili?

1. Profil je zastareo

Bez obzira da li jedva obraćate pažnju na ono što je tamo ili aktivno tražite svoju sledeću ulogu, kompletan i aktuelni profil može da otključa vrata – a zastareli može da ih zatvori. Mnogi korisnici tretiraju svoje LinkedIn profile kao svoje biografije, kao statički resurs koji se trude da ažuriraju samo kada je to potrebno. To je loš potez, kaže Stejsi Zapar, osnivač konsultantske kuće Tenfold za zapošljavanje; ona se u velikoj meri oslanja na LinkedIn da pronađe kandidate i zapošljava.

Zamislite svoj LinkedIn profil kao onlajn portfolio“, predlaže ona. To mora da bude „dinamičan prikaz vašeg profesionalnog iskustva u realnom vremenu. Ako čekate dok aktivno tražite posao, možda ćete zaboraviti ključne detalje ili su vas možda već zaobišli regruteri sa velikim mogućnostima jer ti detalji nisu bili uključeni u vaš profil. Čak i ako niste u potrazi za poslom, nikada ne škodi da svoje najnovije kvalifikacije držite pred očima regrutera i menadžera za zapošljavanje, na ovaj način oni mogu doći do vas sa prilikama za koje možda nikada niste znali ili razmišljali drugačije.“

Osim toga, ističe Zapar, „puno ažuriranja vašeg LinkedIn profila odjednom često izaziva crvenu zastavu kod vašeg trenutnog poslodavca.“

2. Vaš naslov nije zanimljiv

Kada regruteri pretražuju profile na LinkedIn-u, vide listu kandidata koji odgovaraju njihovim kriterijumima pretrage. Detalji na samoj stranici rezultata pretrage su prilično minimalni. Regruteri često nemaju zašto da idu dalje od naziva posla i naslova kada odlučuju da li da kliknu na vaš profil i čitaju dalje.

To znači da vaš naslov može biti sjajan. „Naslov je prva stvar koju vidimo“, kaže potpredsednik kompanije GoDaddy za sticanje talenata, Endru Kardžes. „Obavezno koristite ovaj vredni prostor da kažete više od svog radnog mesta. Privucite moju pažnju i dajte mi razlog da nastavim da čitam.” Ako to ne učinite, jednostavno ćete se uklopiti u more drugih ljudi sa potpuno istim naslovom posla kao i vi. Niste sigurni kako da ga učinite nezaboravnijim? Pogledajte LinkedIn profil preduzetnice Sindi Galop za inspiraciju – njen naslov glasi: „Volim da raznesem stvari. Ja sam Majkl Bej biznisa.”

Ali imajte na umu SEO čak i kada postanete kreativni. LinkedIn je u suštini pretraživač i indeksira naslove, pa se uverite da uključite i nekoliko ključnih reči koje su relevantne za vaš rad.

3. Profil ne priča koherentnu priču

Većina korisnika piše svoj LinkedIn rezime i odeljke o iskustvu kako bi odražavali svoje biografije i završavaju sa linearnim pregledom svojih poslodavaca, odgovornosti i dostignuća. Ovo je efikasno u prenošenju onoga što ste uradili i gde, ali vam ne pomaže mnogo da se izdvojite.

Razmislite da pristupite svom LinkedIn profilu kao priči. Kreativni strateg Viktor Ngujen-Long shvata taj savet doslovno; svaki od njegovih odeljaka o poslodavcu čita se kao mini narativ, objašnjavajući zašto se preselio u svaku novu ulogu. Evo prvog reda jednog od njih: „Posle 3,5 godine u Portlandu, odlučio sam da želim da se vratim u Vašington, DC da bih bio bliže porodici.“

Ne morate da uzimate pristup pripovedanju ovako daleko, ali trebalo bi da idete dalje od samo snimanja šta i kada, da dodate nešto zašto i kako. Taj dodatni kontekst može pomoći vašem profilu da se istakne, da pokaže vašu kreativnost i objasni regruterima šta vas motiviše.

4. Sve se svodi na posao

Kao što Ngujen-Long takođe shvata, odvajanje svega poslovnog od svega što bar malo lično učiniće da vaš LinkedIn profil deluje sterilno. Želite da pružite priliku regruterima i menadžerima za zapošljavanje da vide zajedničke teme.

I ne samo regruteri. U stvari, nikada ne znate ko će pregledati vaš profil ili gde će možda pronaći zajednički jezik koji bi vam mogao dati prednost. Mogućnosti za posao ponekad dolaze sa iznenađujućih mesta. Da li imate omiljenu dobrotvornu organizaciju ili volontirate negde? Sjajno — pomenite to! Da li imate projekte van svog osnovnog posla na kojima radite? Dodajte ih u odeljak projekata. Govorite druge jezike? Uključite i to.

Idite protiv zrna gde god možete. U najmanju ruku, nemojte samo napisati blag stručni pregled u odeljku sa rezimeom i ostaviti profil na tome. Navedite neke detalje o svojim hobijima, interesovanjima, zanimanjima i zašto radite to što radite. Ako se držite samo svog poslovnog iskustva ne stvarate potpunu sliku o tome šta ćete zapravo doneti poslodavcu.

5. Niste ništa napisali

LinkedIn-ova platforma za objavljivanje otvorena je za sve članove pre nekoliko godina. Za blogere i pisce usvajanje je bilo lako. Za većinu korisnika, ne toliko.

Ne morate da budete plodan pisac da biste koristili ovu funkciju u svoju korist. Budite strateški i selektivni. Razmislite o pisanju nekoliko postova koji prikazuju način na koji vidite svoju oblast, kako radite ili neke misli o nedavnim vestima u vašoj industriji. Sankar Venkatraman, viši menadžer proizvoda u LinkedIn-u, kaže da ovi postovi mogu biti kratki ili dugi koliko god želite,  sve dok vam omogućavaju da „delite svoja iskustva i stručnost u određenom polju interesovanja.

Cilj periodičnog blogovanja na LinkedIn-u je dvostruk, kaže on — da „regruterima pruži dalji uvid u vaše ideje, kao i da poboljša način na koji se pojavljujete u pretragama“.

U stvari, ista logika stoji iza izbegavanja svih ovih pet zamki kojima se odlikuju najgori LinkedIn profili. Ne samo da će izbegavanje ovih uobičajenih grešaka učiniti da se vaš profil češće prikazuje u pretragama, već će takođe izazvati interesovanje regrutera kada vas pronađu.

Regruteri traže LinkedIn profil sa ovim karakteristikama