Kada želite da naučite nove stvari, samo istraživanje na internetu nije dovoljno.

U Gongovim ranim danima, jedna od naših najvećih prepreka bilo je učenje o tehnologiji govora u tekst. Znali smo da nam je potreban za analizu telefonskih i video razgovora, ali nismo imali pojma odakle da počnemo. Da smo samo ukucali „govor u tekst“ u Google, dobili bismo preko 780 miliona rezultata, bez načina da razlikujemo vredne vodiče od marketinških blogova.

Blogovi kompanije mogu biti plitki, vođeni SEO-om i deo skrivenog plana. Vrhunski SEO košta desetine, ako ne i stotine hiljada dolara mesečno. Dakle, ono što često vidite u vrhunskim rezultatima pretrage (i hajde da se suočimo sa tim, koliko nas pretražuje posle prve ili dve stranice?) dolazi iz visokih marketinških budžeta, ne nužno vrhunske stručnosti.

Kako da naučite nove stvari?

Umesto toga, počnite jedan nivo ispod toga: obratite se nekome u vašoj mreži ko zna o čemu priča.

To je prvi korak u onome što zovemo „Spiralni metod“. Spiralni metod se sastoji od 15-20 sastanaka sa stvarnim ljudskim bićima i odnosi se na sve dublje informacije koje dobijate dok se krećete. Važno je da to ne znači napuštanje Google-a. Kada dobijete ključne koordinate za učenje, koristite Google kao pomoćni alat za prečišćavanje informacija koje ste prikupili sa sastanaka.

Evo kako funkcioniše spiralna metoda kojom možete da naučite nove stvari:

5 koraka spiralne metode

Korak 1: Identifikujte svoju temu i obratite se upućenim ljudima u vašoj mreži.

Kada saznate svoju temu, ne idite na Google, već u svoj bliski krug ili LinkedIn.

Sva je prilika da lično poznajete 50 ljudi koji o toj temi znaju više od vas. (Da ne spominjemo još 5.000 ljudi za jedan stepen.) Kada identifikujete nekolicinu ljudi sa znanjem, kontaktirajte ih i pitajte ih da li su voljni da sa vama imaju kratak razgovor o vašoj temi.

Korak 2: Na prvom sastanku dajte prioritet informacijama visokog nivoa.

Cilj vašeg prvog sastanka treba da bude da identifikujete primarne koncepte, u koje ćete kopati dok se spirala produbljuje. Pokušavate da postanete malo pametniji, malo informisaniji. Kompletan sadržaj prvog sastanka može vam preći preko glave. Ako to urade, ne brinite. Vaš cilj nije da svarite sve informacije odmah na samom početku.

Korak 3: Pitajte sa kim još treba da razgovarate.

Kao i kod svakog procesa umrežavanja, spiralna metoda zavisi od pretvaranja jedne veze u mnoge. U toku vašeg razgovora, prirodno će se pojaviti druga imena. Nemojte biti stidljivi kada s poštovanjem tražite upoznavanja.

Korak 4: Ponavljajte ovaj proces dok ne razgovarate sa 15-20 stručnjaka.

Između sastanaka, koristite Google da biste precizirali koncepte koje ste izdvojili iz prethodnog sastanka.

Vaša početna mreža verovatno nema stručnjake iz industrije, ali kako napredujete kroz seriju sastanaka, moći ćete da dođete do pravih stručnjaka. Do tada ste razvili dobro razumevanje ključne terminologije, izazova i percepcije tržišta i možete imati dublji dijalog sa njima.

Jedna stvar koju ćete naučiti od stručnjaka koju ne možete sami da naučite na internetu jeste gde je tržište ili određena tehnologija u trendu. Internet će sadržati informacije o prošlosti, sadašnjosti i svim dostupnim budućnostima. Ali stručnjaci koji žive i dišu na terenu obično mogu reći kuda ide – pa čak i ako je njihovo gledište subjektivno, možete osetiti opšti pravac.

Korak 5: Izmerite svoj napredak tako što ćete se zapitati koliko ste novih informacija naučili iz svakog razgovora.

Ako ovo radite dobro, vaša stopa učenja prirodno opada sa svakim narednim sastankom. Do petog sastanka, možda je 60% informacija koje prikupite novo, dok ste u stanju da inteligentno razgovarate o ostalih 40%.

Saveti za uspešnu primenu spiralne metode

Način na koji vodite ove sastanke podjednako je važan kao i ono što naučite od njih. Spiralni metod u suštini znači da tražite od ljudi – od mnogo ljudi – usluge. Dakle, uspešna spirala zavisi od poštovanja, profesionalnog pristupa.

1. Poštujte vreme drugih ljudi (tražite kratke sastanke)

Informativni sastanci bi trebalo da traju najviše pola sata. Imajući u vidu da ćete proces učenja proširiti na 15-20 sastanaka, postavite sebi za cilj da naučite nekoliko novih stvari na svakom sastanku, držeći ih na pogodnoj dužini za vaše kontakte.

2. Postavljajte konkretna, relevantna pitanja

Postavljajte ljudima konkretna pitanja na koja su kvalifikovani da odgovore. Kada postavljate pitanja o temama iz domena stručnosti vaših sagovornika, slede sjajni razgovori. Kada postavljate pitanja koja nisu ni izdaleka povezana sa njihovim profesionalnim iskustvom, može se reći da niste uradili svoje istraživanje, a razgovori izgledaju kao gubljenje vremena.

3. Budite ljubazni i zahvalni

Zahvalite se. Pošaljite zahvalnice. Čak razmislite o slanju poklona, ako se čini da je prikladno. Zahvalnost ostavlja trajan pozitivan utisak na ljude – posebno na ljude koji su vam učinili uslugu.

Do kraja ovog procesa, ostvarićete nekoliko značajnih dostignuća:

  • Sticanje dubokog znanja o novoj temi
  • Omogućene razumne, inteligentne poslovne odluke
  • Ojačali ste mrežu relevantnih profesionalaca

Od presudne je važnosti da to platite unapred – čak i kada su ljudi koji vam se obraćaju udaljeni. Ako ljudi pokažu iste osobine koje su učinile vašu spiralnu metodu uspešnom, pomozite im u njihovoj. Čovečanstvo se poboljšava kroz međusobnu pomoć — kroz brojne isprepletene spirale.

4. Ne oklevajte da koristite spiralnu metodu van posla

Koristite ovu metodu ne samo za posao, već i u ličnim projektima.

Dakle, sledeći put kada budete zainteresovani da naučite nove stvari, teme ili ideje, isprobajte spiralnu metodu umesto samo istraživanja na internetu. Ono što se dešava moglo bi vas iznenaditi.

Mreža profesionalnih kontakata: Poznanstva za veći uspeh